آذربایجاناخبارعمومی

افزایش دستگیری فعالان سیاسی در جمهوری آذربایجان

­”مرکز دفاع از زندانیان سیاسی” و ” مرکز هماهنگی خانواده های زندانیان” جمهوری آذربایجان با برگزاری نشستی در باکو اعلام کردند : « شمار دستگیری های غیرقانونی در جمهوری آذربایجان در حال افزایش است ، زندانیانی که مدت حبس آنها به پایان می رسد، با اقدامات غیرقانونی مواجه می شوند و اکثر زندانیانی که با انگیزه های سیاسی محبوس هستند، بدون وکیل مانده اند. “

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری توران ، “مرکز دفاع از زندانیان سیاسی” و ” مرکز هماهنگی خانواده های زندانیان” جمهوری آذربایجان در نشستی که شماری از مدافعان حقوق بشر و خانواده های زندانیان سیاسی و وکلا و نمایندگان احزاب سیاسی در آن حضور داشتند، به تداوم نقض حقوق شهروندان جمهوری آذربایجان و بخصوص زندانیان سیاسی اعتراض کردند.
عثمان کاظم اف، وکیل مدافع گفت : « وقایع مهمی در زمینه امور انسانی و آزادی ها در جمهوری آذربایجان جریان دارد. به عنوان نمونه ، آزاد حسن اف، از اعضای حزب مساوات که از سال ۲۰۱۵ به لیتوانی مهاجرت کرده است، بخاطر بیماری سرطان پدر خود به کشور بازگشته و به اتهام در اختیار داشتن مواد مخدر دستگیر شده است. پلیس هایی که قوانین را نقض می کنند، هیچ گاه مجازات نمی شوند.»
اوکتای گلعلی اف، هماهنگ کننده گروه ” آذربایجان بدون زندانیان سیاسی” نیز گفت : ” در جمهوری آذربایجان کمبود وکیل وجود دارد و زندانیان بدون وکیل مانده اند.”
مصطفی حاجی بیگلو، نماینده حزب مساوات نیز از بی اعتنایی سفارتخانه های خارجی در باکو به مسایل زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا