آذربایجاناخبارعمومی

در پی نفوذ روز افزون صهیونیست ها در جمهوری آذربایجان؛ تاسیس نخستین موزه یهودی در شهرستان قبا

در تداوم ایجاد مراکز و موسسات متعدد یهودی در جمهوری آذربایجان، نخستین موزه یهودی در جمهوری آذربایجان تاسیس شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، ایگور شائول اف، مدیر اجرایی این موزه گفت: « موزه یهودیان کوهستانی که در شهرستان «قُبا» ایجاد شده است، هم اکنون فعالیت آزمایشی دارد و در آینده نزدیک بطور رسمی افتتاح خواهد شد.»

به گفته مقامات جمهوری آذربایجان، طی سال های گذشته بزرگترین کنیسه اروپا و بزرگترین مرکز آموزشی یهودیان در منطقه اوراسیا، در جمهوری آذربایجان تاسیس شده اند.

براساس گزارش خبرگزاری آذرتاج به نقل از مقامات گردشگری جمهوری آذربایجان، با توجه به تمایل موجود برای سفر از سرزمین های اشغالی به جمهوری آذربایجان، سازمان گردشگری این کشور در حال تدارک و آماده سازی مسیرهای گردشگری باکو، قبا، اوغوز، اسماعیلی و سایر مناطق در جمهوری آذربایجان است که از آن مناطق به عنوان محل وجود «میراث یهودی» یاد می شود!

خانم علویه عبدالرحمان اوا، مدیر بازاریابی و روابط عمومی شرکت «پاشا تراول» جمهوری آذربایجان گفت: « گردشگران اسراییلی، تفریح فعال را دوست دارند. آنها نه تنها در باکو، بلکه به سایر مناطق جمهوری آذربایجان سفر می کنند. در جمهوری آذربایجان برای گردشگران اسراییلی، محصولات گردشگری و راهنماهای مسلط به زبان عبری و غذاهای ویژه و «سایر موارد» تدارک دیده می شود. در سال گذشته، برای سفر گردشگران اسراییلی به جمهوری آذربایجان در زمان عید یهودی پِسَح، سه پرواز چارتر به باکو نیز تدارک دیده شد.»

در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴۷ هزار اسراییلی به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند که ۶۶ ممیز هشت درصد افزایش نشان می دهد.

لازم به ذکر است، روابط دیپلماتیک میان باکو و تل آویو در سال ۱۹۹۲ پس از استقلال جمهوری آذربایجان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد و اکنون جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی از همکاری گسترده ای به ویژه در عرصه های اقتصادی و نظامی برخوردار هستند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا