آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

وعده مهم جمهوری آذربایجان در سازمان ملل در مورد ارمنی‌های قره باغ

جمهوری آذربایجان در سازمان ملل متعهد شد که رفتار برابر با ارمنیان ساکن منطقه قره باغ را تضمین کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من تکرار می‌کنم که آذربایجان مصمم به رفتار برابر با ساکنان ارمنی منطقه قره باغ مانند سایر شهروندان آذربایجان است.

وی افزود: قانون اساسی، قوانین ملی آذربایجان و تعهدات بین المللی ما، زمینه محکمی را برای این منظور فراهم می‌کند.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما همچنان معتقدیم که برای باکو و ایروان فرصتی تاریخی جهت ایجاد روابط خوب همسایگی و همزیستی در صلح وجود دارد.

روز گذشته اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشستی اضطراری خواستار برقراری صلح در قره‌باغ و حفظ حقوق شهروندان در این منطقه شدند.

کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه پنجشنبه شب در این جلسه گفت: در مورد تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تردیدی نیست. اما مهم است که مردم ارمنی قره‌باغ همچنان بتوانند با احترام به حقوقشان به زندگی ادامه دهند.
لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز اظهار کرد: جمهوری آذربایجان این مسئولیت را دارد که تضمین کند نیروهایش از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری آذربایجان همچنین این تعهد بین‌المللی را دارد که به حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین تمام افراد در سرزمینش احترام بگذارد.

دمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: آتش‌بس باید با تضمین‌های روشن امنیتی و قابل اعتماد و احترام به حقوق مردم قره باغ همراه باشد.

وی اظهار کرد: ما باید نقشه‌راهی تدریجی برای ادغام مردم قره‌باغ در نظم قانون اساسی جمهوری آذربایجان تدوین کنیم و تضمین‌هایی برای حقوق و امنیت آن‌ها در نظر بگیریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا