آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان : آمریکا عامل گسترش تروریسم در منطقه و جهان است

«توفیق عباس اف» کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان، آمریکا را عامل عمده گسترش تروریسم در منطقه عنوان کرد و گفت: هدف طراحان اقدام تروریستی اهواز و حامیان آنها دامن زدن به تنش در منطقه است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،این کارشناس سیاسی افزود: غرب با ایجاد گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام و سایر گروه های تروریستی و تامین مالی و هدایت آنها بدنبال بر هم زدن ثبات در منطقه و پیش بردن اهداف شوم خود در خاورمیانه است.
عباس اف ، با بیان اینکه کشورهای مستقل در منطقه و جهان ،هدف اصلی اقدامات تروریستی هستند ،ابراز داشت: برنامه غرب و آمریکا تسلط یافتن به ذخایر طبیعی کشورهای منطقه از طریق برهم زدن اوضاع و تحت کنترل قراردادن این کشورها است.
به گفته وی ، امریکا برای رسیدن به اهداف شوم خود از ترور بعنوان ابزار استفاده می کند و این بار نیز ایران را مورد هدف قرار داده است.
عباس اف، به همکاری و روابط کشورها منطقه از جمله ایران ، ترکیه و روسیه اشاره کرد و افزود : غرب از این همکاری به شدت نگران شده و آن را تهدیدی برای منافع خود در منطقه تلقی می کند.
وی تصریح کرد : غرب از پیشرفت مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه ، احساس خطر کرده و آن را تهدیدی برای اهداف شوم خود در منطقه ارزیابی می داند ، بنابراین در زمینه استفاده از ابزار ترور و برای دامن زدن به تنش در منطقه اقدام کرد.
این کارشناس سیاسی ،با اشاره به اینکه غرب همچنین برای ایجاد تفرقه میان کشورهای منطقه تلاش می کند ، گفت : روسیه ، ایران و ترکیه در حال حاضر متوجه این واقعیت هستند که اگر با هم همکاری نداشته باشند و با این اقدامات خصمانه کشورهای بیگانه در منطقه مقابله نکنند ، اوضاع منطقه بیش از پیش وخیم خواهد شد.
عباس اف، افزود: طراحان این اقدامات تروریستی در اهواز و حامیان آنها نمی توانند با این سیاست های جمهوری اسلامی ایران را از مسیر خود منحرف کنند.
وی افزود : ایران از بدو ظهور گروه های تروریستی در منطقه مبارزه پیگیرانه ای را با آنها شروع کرده و در این راه قربانی های زیادی داده است.
این کارشناس سیاسی اظهار داشت : ایران نوعی الگو برای مقابله با پدیده شوم تروریسم در منطقه است و همه کشورهای منطقه باید در راستای مقابله با تروریسم متحد شوند و با همکاری تنگاتنگ می توان به ترور در منطقه غلبه کرد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا