آذربایجاناخبارعمومی

حضور سران ۶۰ کشور در اجلاس جنبش عدم تعهد در باکو

رامیز حسن اف، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: سران و نخست وزیران ۶۰ کشور در هجدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در باکو شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حسن اف در نشست خبری افزود: بطور کلی مقامات ۱۵۸ کشور و نیز برخی نهادهای بین المللی به اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو خواهند پیوست.

این مقام جمهوری آذربایجان همچنین گفت: در اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد چند سند از جمله سند نهایی و اعلامیه این اجلاس و نیز یک سند مربوط به فلسطین مطرح و تصویب خواهد شد.

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان روزهای ۲۵ و ۲۶ اکتبر (۳ و ۴ آبان) میزبان هجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواهد بود و قبل از این اجلاس، جلسه وزیران امور خارجه این کشورها در روزهای اول و دوم آبان برگزار خواهد شد.

در جلسه وزیران امور خارجه سند نهایی و اعلامیه مشترک اجلاس سران بازنگری و نیز برخی مسایل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران‌ها و مناقشات موجود در نقاط مختلف جهان بررسی می شود.

نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با هدف بررسی مقدمات اجلاس سران در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه جاری در باکو برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا