آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

در چارچوب طرح بازسازی روستای جنگ زده جوجوق مرجانلی شهرستان جبراییلی صورت گرفته است:احداث مسجدی مشابه مسجد شوشا در این منطقه

پایگاه اینترنتی «ریپورت» جمهوری آذربایجان نوشت ساخت مسجد در روستای «جوجوق مرجانلی» شهرستان جبراییلی جمهوری آذربایجان در چارچوب طرح بازسازی این روستای جنگ زده، این پیام را به دنیا می دهد که « (جمهوری) آذربایجان بخشی از جهان اسلام است و به تاریخ خود وفادار است.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه اینترنتی ریپورت در گزارشی درباره بازدید الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان از مراحل پایانی بازسازی روستای «جوجوق مرجانلی» شهرستان جبراییلی این کشور که ۲۳ سال پیش از نیروهای نظامی ارمنی باز پس گرفته شده بود، نوشت : « به دستور الهام علی اف در روستای جوجوق مرجانلی ، مسجدی مشابه مسجد شهر شوشا احداث شده است. احداث این مکان مقدس، پیامی به ارمنستان و دنیاست. این پیام ، یک بار دیگر اعلام می کند که (جمهوری) آذربایجان بخشی از جهان اسلام است و به تاریخ خود وفادار است. احداث مسجد مشابه مسجد شوشا در «جوجوق مرجانلی» همچنین به این معناست که روزی خواهد آمد مسجد شوشا نیز بازسازی خواهد شد. ساخت این مسجد همچنین هدیه ای ارزشمند در «سال همبستگی اسلامی» در (جمهوری) آذربایجان است. »
به هنگام بازدید رییس جمهوری آذربایجان از این مسجد، گزارش داده شد که بلندی مناره های این مسجد ۲۶ متر است. در این عبادتگاهِ مشابهِ مسجد شوشا که خود از نمونه های نادر معماری شرق و آذربایجان است، همه نوع شرایط برای دینداران فراهم شده است. تمامی این ها نشان می دهد که الهام علی اف در حفظ و حراست از ارزش های ملی – معنوی ، خدمات بی نظیری دارد. رییس دولتمان با در نظر گرفتن نقش و اهمیت دین در زندگی ملت و شکل گیری هویت ملی آن، برای حفظ و نگهداری از عبادتگاه های دینی و تحویل آن به نسل های آینده، به واقع فداکاری می کند!»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا