آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغ

اعتراف رییس گروهک ضدایرانی “حزب توران” به همدلی 40 درصدی مردم جمهوری آذربایجان با ایران

رییس گروهک ضدایرانی "حزب توران" جمهوری آذربایجان به همدلی دستکم 40 درصد از مردم جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «جهاندار بای اوغلو»، رییس گروهک ضدایرانی “حزب توران” جمهوری آذربایجان اعتراف کرد برغم گستردگی تبلیغات ضدایرانی در این کشور، هنوز دستکم 40 درصد از مردم جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران همدل هستند.
این عنصر گروهکی ضدایرانی فعال در جمهوری آذربایجان در گفتگو با کانال “رئاکسیا تی وی” گفت: « محبوبیت روسیه در میان مردم جمهوری آذربایجان در حد صفر است. فقط سه درصد جامعه از روسیه حمایت می کند. البته، در محیط سیاسی جمهوری آذربایجان و در ساختارهای دولتی، روسیه از همه عوامل خارجی قوی تر است. یعنی روسیه 95 درصد در این ساختارهای جمهوری آذربایجان قدرت دارد. اما در میان توده، حدود 5 درصد قدرت دارد. اما، ایران اینگونه نیست. در میان توده، ایران اکنون 40 درصد قدرت دارد. هرکس هرچه می خواهد بگوید، اهمیتی ندارد. اگر تحقیقات اجتماعی را بررسی کنیم، امروز در میان مردم جمهوری آذربایجان ، ایران بخصوص با استفاده از عوامل دینی و مذهبی، پایگاه های اجتماعی قابل توجهی در یک طبقه در جمهوری آذربایجان دارد.»
این عنصر ضدایرانی ادعا کرد که اگر توانمندی روسیه در ساختارهای دولتی در جمهوری آذربایجان و قدرت و نفوذ ایران در ساختار جامعه این کشور در نظر گرفته شود، می توان مشاهده کرد که محور روسیه – ایران می تواند در جمهوری آذربایجان بسیار موثر واقع شود.
وی که طی ماه های گذشته اعلام زود هنگام برخی اقدامات ضدایرانی حکومت جمهوری آذربایجان به وی سپرده شده است، گفت: «هدف این افشاگری من، خنثی کردن و به صفر رساندن توانمندی محور روسیه – ایران در محیط سیاسی جمهوری آذربایجان است.»
گفتنی است پیش از اقدام وزارت کشور جمهوری آذربایجان برای تعطیل کردن حسینیه اهل بیت (ع) در باکو و محاصره دفتر نمایندگی ولی فقیه در باکو به منظور قطع ارتباط دینداران جمهوری آذربایجان با ایران، همین عنصر گروهکی هتاکی های شدیدی را به حجت الاسلام اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در باکو کرده بود.
این عنصر گروهکی پان ترکیست با ابراز نگرانی درباره احتمال وقوع اعتراضاتی علیه حاکمیت باکو در ماه مه، مدعی شد که هدف اصلی از ایجاد تنش های جاری در ایروان نیز ایجاد فضایی مناسب برای ایجاد تنش های مشابه در باکو است.
این عنصر گروهکی همچنین گفت: «تاکید رهبر ایران بر اینکه دولت های همکار رژیم صهیونیستی باید از سرنوشت دولت مصر درس عبرت بگیرند، تهدیدی برای جمهوری آذربایجان است. زیرا، کشور همسایه ایران که به همکاری با صهیونیسم متهم می شود، جمهوری آذربایجان است.»
گفتنی است طی روزهای اخیر پس از سخنان الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان مبنی بر درخواست تحویل 20 نفر از دینداران مهاجر جمهوری آذربایجان از ایران، رسانه های باکو تبلیغات سنگینی را علیه گروه “حسینیون” جمهوری آذربایجان که متشکل از مدافعان حرم و شماری از طلاب و دینداران جمهوری آذربایجان، شروع کرده اند و این گروه را تروریست و ایران را حامی تروریسم معرفی می کنند.
انفعال رسانه ای از جانب ایران و فقدان هرگونه واکنش رسمی و غیررسمی به این اتهامات رییس جمهوری آذربایجان و رسانه های باکو، عرصه را برای یکه تازی باکو و ماشین تبلیغاتی اش علیه ایران و اقشار دیندار مردم جمهوری آذربایجان فراخ تر کرده است.
فعالان آذربایجانی لجن پراکنی رسانه ای اخیر در باکو علیه دینداران و دوستداران ایران و گروه حسینیون را پیش درآمد موج جدیدی از سرکوب علیه دینداران و شیعیان مظلوم جمهوری آذربایجان می دانند که در دو سال اخیر پس از جنگ دوم قره باغ، با حمایت وهابیون و پان ترکیست ها و صهیونیسم شدت بیشتری گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا