آذربایجاناخبارایران

توسعه روابط علمي دانشگاه پیام نور ايران و دانشگاه دولتی باکو

هیأت اعزامی از دانشگاه پیام نور در سفر به جمهوري آذربايجان با برخي از مسئولان دانشگاه دولتی باکو، ديدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی سفارت و رایزنی فرهنگی ايران در آذربايجان، خانم‌ها وزیری و حسینی (مشاور دانشگاه پیام نور و مسئول امور بین‌الملل اين دانشگاه) به همراه ابراهيم ابراهيمي‌نائيد، رایزن فرهنگی کشورمان، با حضور در محل دانشگاه دولتی باکو با گولحیران، معاون امور بین‌الملل اين دانشگاه دیدار و گفت‌وگو كردند.

در این دیدار گولحیران، در خصوص سوابق فعالیت‌های مشترک دانشگاه دولتي باكو با رایزنی فرهنگی ایران و همچنین وجود تفاهم‌نامه‌های موجود اين دانشگاه با برخی از مراکر علمی کشورمان توضیحاتی ارایه داد.

سپس رایزن فرهنگی کشورمان هم درباره ضرورت ایجاد همکاری بین دانشگاه‌های دو کشور ايران و آذربايجان براي ارتقاي سطح علمی و همکاری‌های آموزشی تأکید كرد و همچنین در خصوص جایگاه و رتبه علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورمان، توضيجاتي را بيان كرد.

ابراهیمی‌نائيد در ادامه سخنان خود ضمن معرفی اعضاي هیأت اعزامی از دانشگاه پیام نور، در خصوص دانشگاه پیام نور و شيوه آموزش از راه دور اين دانشگاه توضیحاتی را ارايه داد.

در این دیدار همچنين وزیری، مشاور دانشگا پيام نور، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه در خصوص تعداد دانشجویان و رشته‌های تحصیلی و شعبات دانشگاه پیام نور، اطلاعاتی را بيان كرد.

در ادامه این ديدار، طرفين درباره نحوه همکاری‌های متقابل بین دو دانشگاه از جمله ایجاد کتابخانه دیجیتال، ایجاد سیستم آموزش از راه دور و تعیین برخی از رشته‌های دانشگاهی مورد نظر و طرح موضوعات پایان‌نامه‌ها به صورت ترددی و با راهنمايی اساتید ایرانی و آذری و … تبادل نظر كردند و در پايان مقرر شد كه پس از مکاتبات لازم و انجام تشریفات قانونی، نسبت به اجرا و انعقاد تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه اقدام شود.

ديدار از رايزني فرهنگي ايران در آذربايجان

هيأت اعزامي از دانشگاه پيام نور همچنين با حضور در محل رايزني فرهنگي كشورمان، با ابراهیمی‌نائيد، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار هیأت اعزامی از دانشگاه پیام نور با فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در آذربايجان آشنا شد و رایزن فرهنگی كشورمان به تشريح وضعیت و جايگاه دانشگاه‌های آذربایجان پرداخت و درباره همکاری‌های انجام شده بین دانشگاه‌های کشورمان با دانشگاه‌های آذربایجان، توضیحاتی ارايه داد.

وزیری، مشاور دانشگاه پيام نور، هدف از سفر به جمهوري آذربايجان را آشنايی با مراکز آموزشی اين كشور و معرفی توانمندی‌های دانشگاه پیام نور اعلام کرد. پس آن نيز ابراهیمی‌نائيد در خصوص لزوم رعایت پروتکل و تشریفات ضروری برای دیدار و انجام مذاکره با طرف‌های آذری را توضیح داد و آمادگی رایزنی فرهنگی كشورمان برای ایجاد ارتباط و پیگیری‌های لازم در ارتباط با تصمیمات اتخاذ شده در مذاکرات را اعلام كرد.

ديدار با ريیس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی باکو

همچنين اين هيأت همراه با وابسته فرهنگی رایزنی فرهنگي كشورمان، با مهدی کاظم‌اف، ريیس کرسی زبان و ادبیات فارسی و نیز مسئول اتاق ایران دانشگاه دولتی باکو نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار نحوه همکاری در خصوص آموزش زبان و ادبیات فارسی به طور غیرحضوری و در فضای مجازی و برگزاری دوره دانش‌افزايی برای دانشجویان زبان فارسی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا