اخباراردبیل

مقابله با هجمه فرهنگی غرب نیازمند هنر متعهد با مضامین دینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیشترین هجمه غرب در شرایط کنونی را در بحث فرهنگی عنوان کرد و گفت: مقابله با این هجمه نیازمند هنر متعهد با مضامین دینی است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه چهارشنبه در دیدار با هنرمندان و مسئولان حوزه هنری استان اردبیل افزود: امروز بزرگترین توطئه دشمن هجمه فرهنگی و تضعیف فرهنگ غنی و اصیل اسلامی – ایرانی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه هنرمندان، مسئولان و فعالان هنری و فرهنگی در این خصوص تصریح کرد: غرب بویژه دشمنان ایران اسلامی هم اکنون با برنامه های گسترده به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به راهکارهای مهم مقابله با این توطئه دشمنان ادامه داد: در این راستا بهره گیری از هنر متعالی و متعهد با مضامین دینی ضروری است.

وی تولید آثار فاخر مبتنی بر ارزش های دینی را از برنامه های مورد نیاز جامعه دانست و بیان داشت: هنرمندان انقلابی نقش بسزایی در آگاهی بخشی نسل جوان و هوشیاری آنها در مقابل هجمه های فرهنگی غرب دارند.

عاملی با تاکید بر اینکه هنرمندان قشر فرهیخته و با بصیرت جامعه هستند، عنوان کرد: باید نگاه به این قشر نگاهی توام با عزت و احترام بوده و توجه ویژه ای به آنها صورت گیرد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل نیز در این جلسه همکاری و هم افزایی ارگان هایی مثل صدا و سیما، ارشاد اسلامی و حوزه هنری را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: این مهم در شکل گیری اتفاقات هنری و فرهنگی استان تاثیرگذار خواهد بود.

امیر رجبی با بیان اینکه حوزه هنری آمادگی لازم برای تربیت هنرمندان متعهد و تولید آثار ارزشمند را دارد، متذکر شد: در این خصوص امسال با تدوین برنامه های ویژه اقدامات اساسی برای توسعه هنر انقلابی انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا