آذربایجاناخبارعمومی

حاج الهام علی اف سد محکمی بر سر راه نفوذ سلطه در جمهوری آذربایجان

سخنگوی اتحاديه تشكل‌های اسلامی سياسی دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی كشور گفت: حاج الهام علی‌اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان سد محکمی بر سر راه نفوذ نظام سلطه در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربايجان بود. 

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمد مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: در روزهایی که داغدار کشته‌شدن مسلمانان هند توسط دولت این کشور هستیم، خبر بازداشت حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان را می‌شنویم که اندون آزادی‌خواهان جهان را چند برابر کرده است.

وی افزود: ساختار مذهبی موجود در بین مردم جمهوری آذربایجان و نوع نگاه اقشار جامعه و نخبگان این کشور به اسلام، به ویژه آیین تشیع، محصول فرآیند تاریخی بسیار پر فراز و نشیبی است که بدون مطالعه و بررسی آن، امکان درک درست و واقع گرایانه از تحولات مذهبی و سیاسی جامعه کنونی این کشور ممکن نیست.

دبير سياسی و سخنگوی اتحاديه تشكل‌های اسلامی سياسی دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی كشور گفت: در واقع شکل‌گیری و فعالیت احزاب اسلامی، در بستر همین سیر تاریخی صورت پذیرفته است. به همین خاطر با بررسی سیر تحول اسلام در جمهوری آذربایجان، می‌توان به درک بهتر فضای سیاسی ـ مذهبی حاکم بر فعالیت‌های مسلمانان در این کشور رسید.

عباسی تصریح کرد: هم‌چنین نوع دیدگاه و رویکرد جریان‌های اسلامی آذربایجان به مسائلی چون اسلام، تشیع، نحوه تعامل و یا تقابل با دولت حاکم، اهداف و آرمان‌ها و نیز نوع نگاه آنان به ایران به عنوان بزرگ‌ترین کشور شیعی جهان اسلام، کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت حاکم بر جمهوری آذربایجان، بر خلاف آنچه كه در مجامع بين‌المللی از خود نشان می‌دهد با دستگيری شخصيت‌های مذهبی اسلام‌گرا و تاثيرگذار كه مورد حمايت حداكثری جوانان و مسلمانان آن کشور بلاخص شيعيان هستند، به جهانيان نشان داده در سياست‌ها و افكار نابخردانه آنان کلید واژه آزادی بيان و انديشه ناشناخته است.

دبير سياسی و سخنگوی اتحاديه تشكل‌های اسلامی سياسی دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی كشور بیان کرد: دولتی كه برای نزديكی به نظام سلطه تمامی اعتقادات مذهبی جامعه اسلامی خود را ناديده می‌گیرد و با به رسميت شناختن ازدواج همجنسگرايان و ممنوع کردن حجاب اسلامی در مدارس را اعلام می‌کند و این موارد در تضاد آشکار با کلیات اصلی اسلام محمدی(ص) است.

وی خاطر نشان کرد: تاریخ به خوبی نشان داده است که این سری اقدامات اسلام ستیزانه در برهه‌های گوناگون تاریخی با شکست روبرو شده و پیروزی نهایی به یاری خداوند با مسلمانان و جامعه اسلامی خواهد بود.

دبير سياسی و سخنگوی اتحاديه تشكل‌های اسلامی سياسی دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی كشور گفت: حاج الهام علی اف روحانی دانشمند و فاضل شيعی، كه اقدام بزدلانه آمریکا در ماجرای ترور ناجوانمردانه فرمانده جبهه مقاومت سپهبد شهيد حاج قاسم سليمانی را به شدت محكوم كرده بود، سد محکمی بر سر راه نفوذ نظام سلطه در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربايجان بود که این اقدام وی عصبانیت و خشم آنان را در پی داشت كه متاسفانه نقشه شوم و پليد آنها با حمايت و پشتيبانی رئيس جمهور و دولت به اصطلاح اسلامی جمهوری آذربايجان به واقعيت تبديل شد.

عباسی بیان کرد: مقاومت در طول تاریخ مقاومت همیشه ادامه داشته است و مسلمانان هيچ‌گاه زير بار ظلم و ستم حاکمان جور نرفته‌اند و به فضل و یاری خداوند پیروزی نهایی با جبهه اسلام و مقاومت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا