دسته‌بندی نشدهویژه

قابل توجه دولتمردان جمهوری آذربایجان؛ با هدف گسترش اسلام در روسیه، پوتین خواستار گشایش مدارس اسلامی روسی شد

رئیس‌ جمهوری روسیه در نشستی با مفتیان این کشور پیشنهاد گشایش مدارس اسلامی روسی را مطرح کرده و این اقدام را باعث تقویت اعتبار روحانیون داخلی روسیه و ممانعت از ورود افکار و تمایلات افراطی به داخل این کشور دانست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه پیشنهاد نمود مدارس دینی اسلامی روسی در کشور بازگشایی شوند تا باعث تقویت اعتبار روحانیون مسلمان داخلی در روسیه شود.

پوتین این سخن را روز سه شنبه در دیدار با مفتیان اداره روحانیت مسلمانان روسیه در اوفا مطرح نمود.

به عقیده وی، روحانیون مسلمان روسیه باید ابتکارعمل توسعه تحصیلات مذهبی -اسلامی را برعهده بگیرند تا مقامات روحانی خارجی هدایت این جریان را در دست نداشته باشند.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: چنین افرادی که نمایندگان کشورهای بیگانه هستند، ممکن است افکار و عقاید افراطی را در مدارس اسلامی رواج دهند و تلاش کنند تا به اسلام سنتی و مرسوم در کشور ما آسیب  برسانند و این مسئله باعث بروز اختلاف در جامعه بزرگ روسیه شود.

مقامات بلندپایه مذهبی شرکت کننده در نشست اوفا به مناسبت دویست و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس اداره روحانیت مسلمانان روسیه نیز از این پیشنهاد رئیس جمهور پوتین  استقبال کرده و از حمایت وی برای توسعه اسلام سنتی در روسیه قدردانی کرده و بر اهمیت تلاشهای مشترک اداره روحانیت، جامعه و دولت روسیه در مبارزه با پدیده های شوم جهان امروز، از جمله تروریسم و افراط گرایی تاکید کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا