آذربایجاناخبار

فعالیت بهائی‌ها در جمهوری آذربایجان

مبارز قربانلی رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان بر ایجاد شدن شرایط لازم برای توسعه فعالیت فرقه ضاله بهائیت در این کشور تاکید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سلام نیوز، مبارز قربانلی در دیدار با نمایندگان فرقه ضاله بهائی در باکو ، با اشاره به وجود تساهل دینی و شرایط ایجاد شده برای فرقه بهائیت در این کشور گفت: «برای فعالیت آزادانه ادیان در جمهوری آذربایجان ، تمامی شرایط ایجاد شده است.»

نمایندگان فرقه ضاله بهائیت نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیتهای آتی این فرقه در جمهوری آذربایجان، از مبارز قربانلی بخاطر دیدار صمیمانه با آنها تقدیر کردند.
بر اساس این گزارش، تلاش مستمر جمهوری آذربایجان برای زدودن ماهیت شیعی این کشور تحت پوشش «تساهل دینی» ، هر از گاهی نمودهای تازه ای می یابد که جدیدترین آن چراغ سبز رسمی باکو برای توسعه فعالیت فرقه ضاله بهائیت می باشد .

در چارچوب سیاست «تساهل دینی» که در قانون اساسی و قانون «آزادی اعتقادات دینی و وجدان» این کشور تاکید شده است، باکو زمینه را برای فعالیت انواع گروه های میسیونری از شیطان پرستان آمریکایی تا کریشناهای هندی و میسیونرهای آدونتیست و شاهدان یهوه گرفته تا نورچی های و وهابی های سعودی و آتئیستهای فراهم کرده است ، بطوریکه حتی نماد شیطان پرستان موسوم به ابلیسک در خیابان “استقلالیت” باکو نصب شده است .

تاکید بر تساهل دینی در شرایطی است که از سال 2011 تاکنون دهها فعال شیعی در جمهوری آذربایجان بعلت اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه این کشور زندانی شده اند و تعدادی زیادی از آنها از جمله رهبر حزب اسلام این کشور همچنان در زندان به سر می برند .
در جدیدترین اقدامات از این نوع، وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان از برگزاری جشن عید غدیر در روز جمعه دوم اکتبر (روز عید غدیر خم ) توسط اتحادیه ارزشهای ملی-معنوی این کشور جلوگیری کرد.

همان روز شیمون پرز، رییس سابق رژیم صهیونیستی، در سخنانی در «دانشگاه آکادمی دیپلماسی آذربایجان» در باکو به توجیه اقدامات تروریستی این رژیم پرداخت .

بر اساس این گزارش، دیدار رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان با نمایندگان فرقه ضاله بهائیت در این کشور در پی سفر الله شکور پاشازاده ، رییس اداره مسلمانان قفقاز به آمریکا برای حضور در مراسم سالروز تاسیس سازمان یهودی و صهیونیستی «فراخوان وجدان» ( Appeal of Conscience Foundation ) و نیز دیدار رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی با رهبران «شورای هماهنگی سازمانهای یهودی فرانسه» در پاریس و برگزاری نمایشگاه «آذربایجان؛ سرزمین تساهل» صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا