آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغ

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا:روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان آماده از سرگیری مذاکرات بر سر مناقشه قره باغ هستند

روسای گروه مینسک در پایان سفر خود به جمهوری آذربایجان و ارمنستان با صدور بیانیه ای از اعلام آمادگی روسای دو کشور  برای از سرگیری مذاکرات خبر دادند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،ایگور پوپوف، اندریو شفر و استفان ویسکونتین روسای روس، آمریکایی و فرانسوی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در پایان سفر خود به ایروان و باکو در بیانیه ای از آمادگی روسای جمهوری ارمنستان و آذربایجان برای از سرگیری مذاکرات برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ خبر دادند.

روسای گروه مینسک در این بیانیه تاکید کردند که دیدار با رئیس جمهوری ارمنستان در ایروان و سپس دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان در باکو در ششم و هفتم اکتبر، با هدف آماده سازی مقدمات دیدار رهبران دو کشور و تعیین چارچوب مذاکرات صورت پذیرفته است.

در بیانیه روسای گروه مینسک آمده است:«روسای جمهوری دو کشور بر آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات در جهت حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ تاکید کردند».

لازم به یادآوری که روسای روس، آمریکایی و فرانسوی گروه مینسک در دیدار با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان در ایروان امکان از سرگیری مذاکرات صلح را بررسی کردند.

آخرین دیدار سرکیسیان و علی اف روسای جمهوری ارمنستان و آذربایجان ژوئیه ۲۰۱۶ میلادی در سنت پترزبورگ روسیه و با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برگزار شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا