آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

سوء استفاده صهیونیست ها، انگلیسی ها و سایر مراکز غربی از روحیه مرحمت جویی و احسان خواهی آذربایجانی ها

مراکز صهیونیستی و انگلیسی و سایر سازمان های "امداد و دست گیری" غربی در واقع نوعی "گداپروری نوین و نامحسوس" در جمهوری آذربایجان راه اندازی کرده اند تا بر اذهان و افکار مردم و بدنه جامعه در سطوح پایین تاثیر بگذارند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، با آنکه طی سال های گذشته، حاکمیت جمهوری آذربایجان با استناد به افزایش درآمدهای نفتی ادعا می کرد دیگر نیازی به اخذ کمک های مستقیم مالی و انسان دوستانه سازمان های خیریه ندارد، طی ماه های اخیر مشاهده می شود که مراکز صهیونیستی و انگلیسی و سایر سازمان های به اصطلاح امداد فکری و شغلی غربی، به شیوه های جدیدی از روحیه مرحمت جویی و احسان خواهی آذربایجانی ها سوء استفاده می کنند.

مراکز صهیونیستی و انگلیسی و سایر سازمان های “امداد و دست گیری” غربی در واقع نوعی “گداپروری نوین و نامحسوس” در جمهوری آذربایجان راه اندازی کرده اند و مقاصد سیاسی و هویتی خاص خود را تحت این پوشش در جمهوری آذربایجان محقق می سازند تا بر اذهان و افکار مردم و بدنه جامعه در سطوح پایین تاثیر بگذارند.

در همین راستا، براساس گزارش خبرگزاری رسمی “آذرتاج”، چهارمین همایش “افراد متفاوت” با هدایت و سازمان دهی شرکت نفتی انگلیسی “بی پی” ( بریتیش پترولیوم) ظاهرا برای امداد به افراد نیازمند در باکو در حال برگزاری است.

شرکت نفتی بی پی انگلیس که اگر منابع نفتی و بخش اعظم  درآمدهای انرژی جمهوری آذربایجان را تحت پوشش “قراردادهای قرن” غارت نکند، هیچ فرد نیازمند کمک در جمهوری آذربایجان باقی نمی ماند، با برگزاری این همایش ها در جستجوی افراد معلول ذهنی و جسمی در جمهوری آذربایجان است تا آنها را تحت پوشش کمک های خود  قرار دهد!

در این طرح ویژه شرکت بی پی، “وزارت کار و امور اجتماعی”، “بنیاد حیدرعلی اف”، “مرکز حیدر علی اف”، “سازمان دولتی بیمه اجباری”، “سازمان توسعه مشاغل کوچک و متوسط”، ” کمیته دولتی امور خانواده و زنان و کودکان”، “سازمان دوست یا سازمان تامین اجتماعی پایدار و فعال”، ” سازمان خدمات اجتماعی”، ” دفتر وکیل حقوق بشر”، “اتحادیه اجتماعی توسعه منطقه ای” جمهوری آذربایجان همکاری دارند و شرکت بی پی، حامی طلایی همایش ” افراد متفاوت” در جمهوری آذربایجان است! شرکت یا سازمانی به نام ” PMD Group “، حامی نقره ای این همایش و شرکت ” Holcim Azərbaycan” حامی برنزی این همایش هستند!

این برنامه همچنین از طرف شرکت های ” CTS Translation” ، “Black & Black Studio” و ” Credo Group” حمایت مالی می شود!

هماننده دوره های قبلی، این بار نیز گروه رقص جمعیت خیریه “امید هست”، در این همایش برنامه های رقص خود را اجرا خواهد کرد و به همایش به اصطلاح تنوع خواهد بخشید!

سازمان های آموزشی “Caspian Event Organisers” (ceo.az) و “Edutainment.az” در این برنامه شرکت دارند!

کارشناسان و پزشکان و متخصصان روان درمانی و “افراد نیازمند کمک ویژه” از آمریکا، جمهوری آذربایجان، دانمارک، ژیم صهیونیستی، لتونی، روسیه، ترکیه، اوکراین، یونان و سایر کشورها در این همایش حضور دارند!

تهیه کنندگی برنامه همایش “افراد متفاوت” در باکو را آنتونینا استینبرگ، رییس مرکز “شهر اوتیستیک” به عهده دارد.

قرار است در این همایش علاوه بر نیازمندی ها، استعدادهای اشخاص محتاج کمک های ویژه در جمهوری شناسایی و فرصت های اشتغال آنها بررسی شود و در مورد “اوتیسم”، “اختلال کم دقتی” و “بیش فعالی” و “بیماری داون” بحث خواهد شد و برای اولین بار به موضوع از بین بردن افسانه “فلج مغزی کودکی” پرداخته خواهد شد.

لازم به یادآوری است شرکت های غربی و در راس آنها شرکت بی پی انگلیس به علت غارت دارایی های ملی جمهوری آذربایجان، در دوره کنونی عامل اصلی فقر و نداری مردم جمهوری آذربایجان هستند که مانع از رسیدگی واقعی به نیازمندی های مردم و بخصوص فقرا و بیماران و معلولان جسمی و ذهنی در این کشور می شود.

در همین حال، برغم شکل دهی به شرکت های غول پیکر غارتگر اموال عمومی و ملی جمهوری آذربایجان که بخش اعظم دارایی این کشور را به یغما می برند، شرکت بی پی انگلیس و سازمان هایی نظیر “بریتیش کانسیل” انگلیس” ، “ماشاو” رژیم صهیونیستی و “یو اس اید” آمریکا با ادعای حمایت از رفع مشکلات مردم جمهوری آذربایجان طرح های متعددی در این کشور اجرا می کنند.

در این میان، “سازمان مشاغل کوچک و متوسط” جمهوری آذربایجان که ظاهرا  برای افراد مستعد در این کشور کارآفرینی می کند یا به کارآفرینی آنها کمک می کند، طی ماه های اخیر به طعمه ای چرب و نرم برای آلکس کاپلون، رییس اتاق مشترک بازرگانی اسراییل – آذربایجان تبدیل شده است که زود به زود با اورخان محمدوف ، رییس هیات مدیره “سازمان مشاغل کوچک و متوسط” (KOBİA)  دیدار می کند. برخی سازمان های به اصطلاح اعانه ترکیه ای نیز به “سازمان مشاغل کوچک و متوسط” (KOBİA)  جمهوری آذربایجان به عنوان طمعه ای سهل الوصول نگاه می کنند و مراودات با آن را افزایش داده اند تا در بدنه و سطوح پایین تر جامعه جمهوری آذربایجان نفوذ کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا