آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

وزیر دفاع ارمنستان: رزمایش نظامی جمهوری آذربایجان تلاش برای اعمال فشار بر ارمنستان است

 ­وزارت دفاع ارمنستان، رزمایش نظامی جمهوری آذربایجان را که قرار است دو روز دیگر برگزار شود، تلاشی برای اعمال فشار بر ایروان خواند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری تاس، آرتسرون هوانیسیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان، روز جمعه در حساب کاربری رسمی خود در فیسبوک نوشت، رزمایش نظامی گسترده برنامه ریزی شده از سوی جمهوری آذربایجان تلاشی برای اعمال فشار در زمینه دیدار احتمالی میان الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان است.
وی در ادامه افزود: «بر اساس سند وین، اگر در این رزمایش دستکم نه هزار نفر، ۲۵۰ تانک یا ۵۰۰ خودرو زرهی، ۲۵۰ توپخانه، خمپاره انداز و موشک انداز شرکت داشته باشند، باید درباره برگزاری آن اطلاع رسانی شود اما ما از سوی سازمان امنیت و همکاری در اروپا هیچ اطلاعیه ای در این زمینه دریافت نکردیم و این رزمایش نظامی برنامه ریزی شده را تلاشی برای اعمال فشار در دیدار میان پاشینیان و علی اف تلقی می کنیم.»
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، قبلا اعلام کرده بود رزمایش نظامی گسترده ای از بیستم تا بیست و چهارم اسفند در این کشور برگزار خواهد شد. در این رزمایش حدود ده هزار نیروی نظامی و پانصد واحد تجهیزات نظامی شرکت خواهند داشت.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا