آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

ابراز نگرانی نمایندگان مجلس آمریکا نسبت به بروز فاجعه انسانی در قره‌باغ

گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از جمهوری آذربایجان خواستند که به محاصره قره‌باغ پایان دهد چرا که به دلیل ادامه انسداد گذرگاه لاچین، دسترسی مردم این منطقه به مواد غذایی، دارو و سوخت قطع شده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ساکنان منطقه قره‌باغ مدت ۵۳ روز است که در نتیجه انسداد گذرگاه لاچین توسط باکو، از دسترسی به مواد غذایی، دارو و سوخت محروم مانده اند. از این رو گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از جمهوری آذربایجان خواستند که به محاصره قره‌باغ پایان دهد.

نمایندگان مجلس نمایندگان از جمله «آدام شیف» و «فرانک پالون» دیروز پنج شنبه به تظاهرکنندگان در ساختمان کنگره پیوستند و از آمریکا خواستند که باکو را به دلیل نقض حقوق بشر مردم قره باغ پاسخگو کند و خواستار حمایت از قطعنامه دو حزبی ارائه شده در مجلس شدند.

این قطعنامه با هدف شکست محاصره قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان ارائه شده که در آن بر تعلیق فوری هرگونه کمک نظامی یا امنیتی واشنگتن به باکو تاکید گردیده است. رهبران آمریکا از دادگاه های بین المللی خواسته اند که در مورد جنایات جنگی جمهوری آذربایجان و کمک های بشردوستانه به قربانیان وارد عمل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا