آذربایجاناخبارعمومی

تلاش جمهوری آذربایجان برای پرداخت بدهی های خارجی خود با پول ملی

وزیر دارایی جمهوری آذربایجان اعلام کرد دولت این کشور تلاش دارد بدهی های خارجی خود را به بدهی با پول ملی تبدیل کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از شبکه تلویزیونی «رئال»، سامیر شریف اف در مجمع منطقه ای آسیا در باره نحوه مدیریت بدهی دولتی گفت: این اقدام، توان پایداری جمهوری آذربایجان در حوزه بدهی را خیلی تقویت خواهد کرد و کشور را در مقابل شوک های خارجی در بازارهای جهانی مستحکم می کند.
سامیر شریف اف درباره ساز و کار تبدیل بدهی خارجی دولت جمهوری آذربایجان به بدهی با پول ملی این کشور گفت: این روندی طولانی مدت است که تدابیری برای آن در نظر گرفته شده است. در نظر داریم که بازار داخلی مان را گسترش دهیم و بدهی خارجی مان را بپردازیم.
به گزارش سایت وزارت دارایی جمهوری آذربایجان، این وزارتخانه بدهی خارجی دولت این کشور را در اول ژانویه ۲۰۱۹ ، هشت میلیارد و ۹۲۷ میلیون و یکصد هزار دلار اعلام کرد.
اما، به گزارش خبرگزاری توران، منابع آمار مالی بین المللی، بدهی خارجی دولت جمهوری آذربایجان را ۲۰ میلیارد و یکصدمیلیون دلار اعلام می کنند.
ناطق جعفرلی، کارشناس اقتصادی می گوید با محاسبه بدهی های خارجی مستقیم دولت جمهوری آذربایجان با ضمانت بازپرداخت دولتی و نیز بدهی های هر یک از سازمان های مهم دولتی مثل سوکار ( شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان )، آذال ( هواپیمایی دولتی جمهوری آذربایجان ) و آذر انرژی و سایر سازمان های دولتی این کشور، بدهی خارجی جمهوری آذربایجان در مجموع حدود ۲۱ تا ۲۲ میلیارد دلار است که این رقم ۶۰ درصد محصول ناخالص داخلی این کشور می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا