آذربایجاناخبارعمومی

گسترش همکاریهای نظامی میان جمهوری آذربایجان و پاکستان

 وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در دیدار با رئیس ستاد کل ارتش پاکستان گفت: همکاری باکو و اسلام آباد در حوزه های امنیتی و نظامی به تقویت قدرت هر دو کشور کمک می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج، ذاکر حسن اف در دیدار با زبیر محمود حیات و هیات همراه وی درباکو ، بر اهمیت گسترش همکاری دو کشور در زمینه های آموزش نظامی،و نیز بر تقویت روابط نیروی های هوایی و دریایی دو کشور تاکید کرد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، دیدار این دو مقام نظامی بر توسعه همکاری دوستانه و استراتژیک میان آذربایجان و پاکستان متمرکز بود و دیدگاه های دو طرف در مورد روابط دو جانبه سودمند برای برقراری امنیت مرزی و همکاری های نظامی و فنی مورد بحث قرار گرفت و بر اهمیت ادامه فعالیت های مشترک تأکید شد.

رئیس ستاد کل ارتش پاکستان در سفر سه روزه خود به جمهوری آذربایجان با آرتور راسی زاده نخست وزیر و الچین قلی اف فرمانده نیروی مرزبانی این کشور دیدار کرد.

تقویت روابط و همکاری دو کشور پاکستان و جمهوری آذربایجان در صنایع دفاعی در دیدار رئیس ستاد کل ارتش پاکستان با نخست وزیر جمهوری آذربایجان بررسی شد.

نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رییس ستاد کل ارتش پاکستان در این ارتباط بر ضورت تعمیق روابط متقابل، آموزش های نظامی و فنی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در صنایع دفاعی تاکید کردند.

رییس ستاد کل ارتش پاکستان روز پنجشنبه برای دیدار سه روزه وارد جمهوری آذربایجان شد.

بر اساس این گزارش، قرارداد تحویل ۱۰ فروند هواپیمای نظامی آموزشی «سوپر موشک» پاکستان به جمهوری آذربایجان در تابستان امسال امضا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا