آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس اقتصادی جمهوری آذربایجان:شاخص های اقتصادی جمهوری آذربایجان در بخش های مختلف رو به کاهش است

نعمت علیو عضو هئیت رئیسه حزب جبهه خلق جمهوری آذربایجان از روند افت شاخص های اقتصادی این کشور در ۵ سال گذشته خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،نعمت علیو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر مقامات جمهوری آذربایجان در مورد کاهش رشد اقتصادی در کشور چیست توضیح داد:براساس اعلام کمیته آمار دولتی مشخص است که در بخش های مختلف کشور رکود اقتصادی وجود دارد چنانچه مشخص گردیده حجم تولید نفت خام در ۵ ماه گذشته ۱ میلیون و ۶۱۰ هزار تن یا بعبارت دیگر ۹/۲ درصد کاهش یافته است. همچنین میانگین حجم تولید بین ماه های ژانویه ومی ۳۲۲ هزار تن کاهش را نشان می دهد.که ۹۶ درصد این کاهش تولید از سوی شرکت نفتی انگلیس فعال در جمهوری آذربایجان رخ داده است.

این کارشناس اقتصادی می افزاید:به جزء مواردی که در بالا به آن اشاره گردید مشاهده می شود در تولید گاز طبیعی نیز کاهش وجود دارد چنانچه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در ۵ ماه گذشته حجم تولید گاز طبیعی ۷۴۱ میلیون متر مکعب و یا بعبارت دیگر ۶/۳ درصد کاهش داشته است.

به گفته نعمت علیو،براساس اعلام شاخص های آمار اقتصادی، صنعت تولید در بخش های دیگر نیز رو به کاهش بوده بطوریکه تولیدات فرآورده های نفتی ۷/۱ درصد،تولید توتون و تنباکو ۳۸/۶ درصد،تولید چرم و محصولات چرمی مانند کفش ۵۸/۸ درصد و صنعت چاپ ۳۲/۸ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین افزود: براساس اطلاعات منتشره از سوی کمیته آمار دولتی جمهوری آذربایجان تولیدات ساخت محصولات فلزی نیز در این کشور روند کاهش را نشان می دهد.

منبع:رادیوآزادی

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا