آذربایجاناخبارعمومینارداران

تبعیض آشکار در آزادی زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان

کمیسیون عفو  زندانیان در جمهوری آذربایجان، در آزاد کردن زندانیان سیاسی، بطور آشکار علیه روحانیون و دینداران تبعیض روا داشت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، گرچه در میان حدود ۴۳۰ نفر زندانیان عفو شده براساس فرمان عفو نوروزی الهام علی اف، چند از روحانیون از جمله حاج ذوالفقار میکائیل زاده، حاج المان آقایف، حاج الچین قاسم اف و روزی اسماعیل اف و همچنین چند تن از جوانان دیندار دستگیر شده در ارتباط با حمله نیروهای امنیتی به نارداران و نیز جوانان معترض به فساد اخلاقی مسابقه یوروویژن ۲۰۱۲ نیز دیده می شوند، اما سایر روحانیون سرشناس شیعیان جمهوری آذربایجان از جمله دکتر محسن صمدوف، رهبر حزب اسلام آذربایجان، حاج آبگل سلیمان اف، موسس اتحادیه ارزش های ملی – معنوی، حاج طالع باقرزاده و مبارزانی همچون روح الله آخوندزاده و روحانیون اخلاق گرایی مثل حاج فرامیز عباس اف و حاجی سردار حاجی حسنلی که به هیچ وجه حاضر نیستند حتی به صورت صوری درخواست عفو بنویسند، مشمول این فرمان عفو نشده اند.
همچنین جوانان مومنی که در نارداران و سایر نقاط جمهوری آذربایجان صرفا به علت حضور در آیین های مذهبی و مشارکت فعال در برگزاری مراسم های عزاداری حسینی و نیز حضور در تجمعات ضدصهیونیستی در نارداران که تا چند سال پیش امکان برگزاری آنها در جمهوری آذربایجان وجود داشت، دستگیر و زندانی شده اند، مشمول عفو نشده اند. زیرا، این جوانان مومن نیز با تاکید بر اینکه هیچ جرمی را مرتکب نشده اند، حاضر به نوشتن عریضه درخواست عفو نمی شوند.
در این میان، به علت نگرانی که از تشدید اعتراضات «شورای ملی» وجود دارد، چند تن از اعضای «حزب جبهه خلق» به ریاست علی کریم لی را که سکان دار «شورای ملی» است، و نیز چند تن از اعضا و هواداران حزب مساوات را مشمول فرمان عفو کرده است. یعنی مخالفان غربگرای دولت جمهوری آذربایجان بیشتر از زندانیان دیندار مشمول فرمان عفو شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا