آذربایجاناخبار

شکاف عمیق طبقاتی در جمهوری آذربایجان +عکس

با آغاز سال نوی تحصیلی ،شکاف عمیق طبقاتی در جمهوری آذربایجان بار دیگر خود نمایی می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رنگ و لعابی که لنزهای دوربین های دولتی در قاب تصویر برای مردم و توریست های جمهوری آذربایجان منعکس می کنند،غالبا باکو و دیگر شهرهای این کشور را رنگین و مدرن نشان می دهد.

البته اثبات خلاف این موضوع چندان هم سخت نیست! کافیست یک بار به باکو سفر کنید تا از بزرگراه حیدر علی اف که آذری ها با اشتیاق تمام به آن “حیدر پراسپکتی” می گویند و این هم از نشانه های استعماری روسیه بر این کشور است ، عبور کنید.

در نگاه اول شما هم فکر خواهید کرد که واقعا پا به یک کشور اروپایی پیشرفته گذاشته اید و این در حالی است که اگر اندکی از این به اصطلاح بزرگراه به سمت کوچه و پس کوچه های شهر منحرف شوید،پی به عمق شکاف طبقاتی و فقر مردم خواهید برد.

البته اگر در همین شهر چند روزی را سپری کنید خواهید دید که چه مادران پیری برای امرار معاش خود و فرزندانش مجبور به رفتگری و دیگر مشاغل سخت شده اند و باز هم  همه این پیرزنان جدای از آنهایی است که بعضا ادعا می کنند برای امرار معاش خود مجبور به تن فروشی شده اند!

طبق آمار رسمی سال 2013 بیش از 500 هزار نفر  از جمعیت تقریبا 9 میلیونی در جمهوری آذربایجان گرسنه هستند.

در هر حال شکاف طبقاتی جامعه آذری هر لحظه به شکلی خودنمایی می کند.

گاهی به شکل دانش آموزی که مثل نوعروسان با ماشین های بزک کرده به مدرسه می روند و گاهی هم به شکل دانشجویی که از کمی درآمد خود و هزینه بالای تحصیل گلایه می کند.


 

تصویر فوق یکی از دانشجویان آذری را نشان می دهد که گفته است با درآمد 150 مناتی در ماه باید هزینه 1800 مناتی بپردازد و این یعنی محرومیت از تحصیل! آن هم در یک کشوری که ادعا می کند منابع غنی در اختیار دارد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا