آذربایجان

آخرین اخبار تایید و رد صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان

 امروز 27 آگوست و در حالی که 42 روز به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان فرصت باقی است، عارف مختاراف دبیر کمیسیون مرکزی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان از تایید صلاحیت اولیه ائلقار محمد اف و رد صلاحیت رستم ابراهیم بی اف خبر داد.

به گزارش مرکز  فرهنگی قفقاز : وی با بیان این که پس از بررسی اسناد تکمیلی ارائه شده از سوی رهبر حرکت رئال کمیسیون مرکزی انتخابات تصمیم به تایید صلاحیت وی گرفته است تصریح کرد: ائلقار محمد اف شخصا اعلام کاندیداتوری کرده است و در این میان نامی از حرکت رئال به میان نیامده است.

ائلقار محمد اف پس از حوادث اسماعیلی در ژانویه امسال به جرم تحریک مردم کشور برای ایجاد اختشاش و ناامنی و زیر پا گذاشتن اصول اجتماعی بازداشت شده است.

چهاردهم آگوست نیز دادگاه مدت حبس وی را برای دو ماه تمدید کرد.

لازم به یادآوری است چند روز پیش کمیسیون مرکزی انتخابات به دلیل ناکافی بودن اسناد و مدارک ارائه شده ائلقار محمد اف را رد صلاحیت کرد ولی در پی فشار ها مجبور شد فرصتی دوباره برای تکمیل مدارک وی بدهد.

صلاحیت رستم ابراهیم بی اف تایید نشد

رستم ابراهیم بی اف که کاندیداتوری وی از سوی شورای ملی احزاب اپوزیسیون پیشنهاد شده بود؛ از کمیسیون مرکزی انتخابات رأی تایید صلاحیت نگرفت.

دبیر کمیسیون مرکزی انتخابات در جواب سوال سفیر فدراسیون روسیه در باکو در مورد رد صلاحیت رستم ابراهیم بی اف گفت: رستم ابراهیم بی اف از تاریخ 28 نوامبر 1991 رسما تبعه روسیه است و اسناد ارائه شده در رابطه با ابراهیم بی اف نیز ارزش حقوقی ندارند.

در اجلاس امروز کمیسیون مرکزی انتخابات پس از طرح این موضوع که رستم ابراهیم بی اف در 74 سال زندگی خود تنها1163 روز در آذربایجان زندگی کرده است رأی گیری شد و حضار جلسه کاندیداتوری وی را تصدیق نکردند.

ائلدار نماز اف، دبیر اجرایی شورای ملی در واکنش به این رأی کمیسیون مرکزی انتخابات گفت: دلایل کمیسیون مرکزی انتخابات برای رد صلاحیت ابراهیم بی اف قانونی نبوده است.

وی با دانستن صدور این حکم توسط کمیسیون مرکزی انتخابات تأکید کرد: ما این حکم را غیر قانونی می دانیم و برای احقاق حقوق شورای ملی و شخص رستم ابراهیم بی اف از کمیسیون مرکزی انتخابات شکایت خواهیم کرد.

ائدار نماز اف همچنین با تأکید بر ادامه تلاش های شورای ملی برای گرفتن تأیید صلاحیت رستم ابراهیم بی اف از کمیسیون مرکزی انتخابات گفت: شورای ملی جمیل حسنلی را نیز به عنوان نامزد احتیاط پیشنهاد کرده است و اسناد مربوط به وی نیز به کمیسیون مرکزی انتخابات تقدیم شده است و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا حسنلی نیز تأیید صلاحیت شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا