آذربایجاناخباراردبیل

صادرات سیب‌زمینی اردبیل به کشور آذربایجان ادامه می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: صادرات سیب‌زمینی استان اردبیل به کشور آذربایجان آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از تسنیم، عدیل سروی درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: براساس توافق اولیه با مسئولان کشور آذربایجان قرار است 40 هزار تن سیب‌زمینی از استان اردبیل به کشور آذربایجان صادر شود که این صادرات از طریق گمرک بیله‌سوار و آستارا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه  تاکنون 3 هزار و 400 تن سیب‌زمینی استان اردبیل از گمرک بیله‌سوار به کشور آذربایجان صادر شده است، افزود: باقیمانده سیب‌زمینی استان نیز به مرور به کشور آذربایجان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر مقدار کمی سیب‌ز‌مینی در دست کشاورزان استان اردبیل باقی مانده که با برنامه‌‌ریزی‌های اساسی این مقدار سیب‌زمینی نیز از کشاورزان خریداری و به کشورهای همجوار صادر می‌شود.

سروی با تشریح اینکه کشاورزان استان اردبیل سال گذشته 840 هزار تن سیب‌زمینی تولید کردند، بیان کرد: استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید سیب‌زمینی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سیب‌زمینی اردبیل از نظر کیفیت رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: دشت اردبیل به دلیل حاصلخیر بودن و داشتن منابع آبی بهترین منطقه در کشور برای تولید سیب‌زمینی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: متاسفانه مقدار بیشتری آب در بخش کشاورزی به ویژه در تولید سیب‌زمینی مصرف می‌شود که کشاورزان سیب‌زمینی‌کار باید هر چه زودتر نسبت به اجرای طرح آبیاری نوین در زمین‌های زراعی خود اقدام کنند.

سروی با اشاره به اینکه دولت اقدام ویژه‌ای برای اجرای طرح آبیاری نوین انجام داده است، افزود: در این راستا دولت 85 درصد اعتبارات اجرای طرح آبیاری نوین را خود پرداخت می‌کند و 15 درصد مابقی را نیز به صورت تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: کشت سیب‌زمینی نیز در استان اردبیل هم‌اکنون آغاز شده و کشاورزان استان اردبیل امسال نیز با تولید سیب‌زمینی می‌توانند استان اردبیل را به قطب مهم تولید این محصول در کشور تبدیل کنند.

انتهای پیام/ ی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا