آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومی

خداحافظی سفیر سابق روسیه در ایران با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه در دیدار خداحافظی سفیر سابق روسیه در تهران، ضمن مردود خواندن اقدام نظامی بین باکو و ایروان، بر لزوم حل و فصل اختلافات از طریق دیپلماسی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه ۲۲ شهریور ماه و در پایان ماموریت خود در کشورمان، با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با جاگاریان ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر روسیه در دوره ماموریت خود در تهران و با اشاره به نقش سفرا در زمینه سازی برای گسترش مناسبات دو کشور، بر نهایی شدن سند همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در این دیدار ضمن مردود خواندن اقدام نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بر لزوم حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز و سیاسی تأکید کرد.

وی همچنین با غیرقابل قبول خواندن هرگونه تغییر ژئوپلتیک در منطقه، بر ضرورت تلاش برای بازگرداندن آرامش در منطقه تأکید کرد.

لوان جاگاریان نیز در این دیدار دوره سفارت خود در ایران را بخش مهمی از حیات سیاسی خود خواند و از حضور خود در ملاقات رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری به عنوان بهترین خاطره اش در ایران نام برد.

وی بر عزم فدراسیون روسیه برای ارتقای همکاری‌های دو جانبه با ایران تأکید کرد.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا