آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

مسئول واحد بین الملل هیئت ثارالله زنجان؛استکبار جهانی در پی معرفی قره باغ با هویت ارمنی است

استکبار جهانی می خواهد قره باغ را منهای اسلام معرفی نماید، غافل از اینکه هویت اسلامی قره باغ باعث شده است که امروز جوانان زنجانی در عزای امام حسین (ع) نام قره باغ را بر زبان جاری کنند و بر سینه خود بزنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حاج مقداد حسنی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی پیرامون برنامه های رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی قره باغ اظهار داشت: الحمدالله امروزه هیئتهای مذهبی در شهرهای آذربایجان پیگیر مسائل مردم آذربایجانِ قفقاز هستند و هیئت ثارالله زنجان بعنوان پرچمدار جریان دیپلماسی مردمی فعالیت می نماید و برای رساندن پیام مظلومیت قره باغ اسلامی به گوش دیگر کشورهای اسلامی در حرکت است و در این مسیر سخن ولی امر مسلمین جهان یعنی ” قره باغ خاک اسلام است ” را سرلوحه کار خود قرارداده است. استکبار جهانی می خواهد قره باغ را منهای اسلام معرفی نماید، غافل از اینکه هویت اسلامی قره باغ باعث شده است که امروز جوانان زنجانی در عزای امام حسین (ع) نام قره باغ را بر زبان جاری کنند و بر سینه خود بزنند.

وی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: ملت شریف ایران اسلامی آزادی قره باغ و قدس را از ضرورتهای حفظ موجودیت جغرافیای اسلامی بر می شمارند.با اینهمه عشق و محبت ملت ایران نسبت به قره باغ اسلامی بد نیست کمی هم به جایگاه قره باغ در افکار عمومی مردم اسرائیل بپردازیم. رژیم صهیونیستی همواره بعنوان هم پیمان سیاسی و شریک تجاری جمهوری آذربایجان بارها سرزمین آذربایجان را به دومین وطن و پناهگاه امن صهیونیستها معرفی کرده است و منافع موجود در آنرا بعنوان خط قرمز خود تعریف کرده اند، اما قره باغ همیشه از این خطوط مستثنی بوده است.

کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: در فضای مجازی اسرائیل، فضای علمی و فرهنگی، بین نهادهای مردمی و غیر انتفاعی و حتی مطبوعات و خبرگزاریهای دولتی، قره باغ با هویت ارمنی و یک جمهوری خودمختار شناخته می شود.

بعنوان مثال؛ روزنامه هآرتص و خبرگزاری داور ریشون بعنوان رسانه های درجه یک و ملی اسرائیل بارها به تخریب جمهوری آذربایجان و به دفاع از حقوق ارمنستان نسبت به قضیه قره باغ پرداخته اند و اشخاصی نظیر یارون وایس ( کارشناس مسائل قفقاز در اسرائیل ) در معرفی قره باغ با یک هویت ارمنی در تلاش بوده اند و در این مورد بسیار دست به قلم شده اند.

مسئول واحد بین الملل شهید منتظری خاطر نشان ساخت: موسسه مطالعات هولوکاست که بعنوان یک مجموعه استراتژیک برای رژیم صهیونیستی قلمداد می شود در به رسمیت شناختن حکومت جعلی و خودخوانده ارامنه قره باغ فعالیتهای فراوان و مهمی را انجام داده است و در خط مشی خود برای آن جایگاهی را تعریف نموده است. پرفسور ییر آرون جامعه شناس و عضو هیئت علمی موسسه مطالعات هولوکاست اسرائیل در سفری به دانشگاه استپانکرت (نام جعلی خان کندی، مرکز قره باغ اشغالی) در جمع دانشجویان و شخصیتهای علمی به سخنرانی پرداخته است ، وی قبل از شروع صحبتهایش آهنگی از چاوا آلبرستین خواننده نژادپرست اسرائیلی را پخش کرده است که مضمون تقریبی این آهنگ جملاتی تقریبا با این معانی بوده است : ” چرا معجزه نمی کنی ، به دنبال یک جای امن تر…”

این استاد صهیونیست در صحبتهایش می گوید ” این قطعه از موسیقی را پخش نموده ام تا بگویم شما و ما دردی مشترک و دشمنی بسیار شبیه هم یعنی آذربایجانی ها و فلسطینی ها داریم.” جامعه شناس صهیونیست حمایت دولت اسرائیل از جمهوری آذربایجان را تنها فروش سلاح به ارزش ۶/۱ میلیارد دلار معرفی می کند که این حمایت ظاهری را علیرغم میل باطنی آنها برمی شمارد. موسسه مطالعات هولوکاست بارها افسران کشته شده ارمنستان را قهرمانان جنگ معرفی کرده است.

منبع:آناج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا