آذربایجاناخبارعمومیویژه

بیانیه جامعه ایمانی مشعر در خصوص بازداشت سرپرست حزب  اسلام آذربایجان

جامعه  ایمانی مشعر که تشکلی با حضور و مشارکت هیات های بزرگ مذهبی سراسر کشور می باشد بیانیه ای در خصوص بازداشت حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه ایمانی مشعر، این جامعه با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این اقدام حاکمیت آذربایجان، خواستار آزادی حاج الهام علی‌اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان در این کشور شد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

در پی زندانی‌شدن حجت‌الاسلام حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان و از روحانیون سرشناس این کشور، نگرانی تشکل‌های مختلف اسلامی و شیعی این کشور از شرایط به‌ وجود آمده برای مسلمانان تشدید شده است.
حاج الهام علی اف چند سال پیش از این نیز در جریان مخالفت اسلام‌گرایان با ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس آذربایجان دو سال زندانی حاکمیت بوده است. این‌بار وی در تاریخ دهم اسفندماه از سوی سرویس امنیت دولت آذربایجان احضار و به چندین ماه حبس محکوم شده است.
واقعیت آن است که پس از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به دعوت بزرگانی چون حاج الهام علی اف، مردم مسلمان جمهوری آذربایجان هم‌چون تمام آزادی‌خواهان جهان، نسبت به سردار بزرگ جبهه مقاومت اسلامی ابراز عشق و علاقه قلبی نمودند. و این موضوع ترس و  واهمه رژیم صهیونیستی و آمریکا را در پی داشته است.
جامعه ایمانی مشعر که متشکل از جمع کثیری از هیأت‌های مذهبی سراسر کشور است، ضمن محکومیت این اقدام دولت آذربایجان، خواستار آزادی حاج الهام علی‌اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان در این کشور هستیم.
همچنین به دولت آذربایجان توصیه می کنیم با حفظ هوشمندی در برابر اقدامات تفرقه‌افکنانه رژیم غاصب صهیونستی و آمریکا، به محبوس کردن شهروندان خود در راستای تمایلات اسرائیل و آمریکا جنایتکار خاتمه دهد و آزادی دینی مسلمانان را به رسمیت بشناسد.

جامعه ایمانی مشعر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا