آذربایجاناخبارعمومیویژه

به خطر افتادن جان 6 کودک روستایی در جمهوری آذربایجان

خانه ای در روستای تیک بند که 6 کودک داخل آن زندگی می کنند در حال فرو ریختن است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از میدان تی وی، روشن جهانگیراف ساکن روستای تیک بند منطقه لریک در تماس با میدان تی وی گفت: «در اکتبر سال گذشته نمایندگان وزارت امور غیرمترقبه به خانه آمده و آن را بازرسی کردند. به ما شماره تماس دادند تا بتوانیم با آن شماره تماس بگیریم. از آن روز تا کنون هیچ کس نیامده و شماره ای که داده اند 6 ماه است که در دسترس نیست. »

وی در ادامه افزود؛ خانه آنها 21 سال است که در چنین شرایط وخیمی قرار دارد. آنها بارها به فرماندار لریک و وزارت امور غیرمترقبه درخواست داده اند، اما فایده ای نداشته است. یک خانواده 9 نفره همچنان در شرایط اضطراری این خانه جان خود را در دست گرفته و به زندگی ادامه می دهند.

«این خانه برای اولین بار در اثر زلزله در سال 1999 آسیب دیده است. در همان سال، من برای خدمت به ارتش رفتم و سال بعد پدرم از دنیا رفت. وقتی از خدمت سربازی برگشتم، متوجه نشدم که آیا برای تعمیر خانه ما پول اختصاص داده شده یا خیر. همانطور که همه می دانیم وقتی در سال 1999 زمین لرزه اتفاق افتاد، به کسانی که خانه های آنها در شرایط اضطراری بود چادرهایی داده شد و خانواده ها به چادرها منتقل شدند. به خانواده ما نیز چادر تحویل داده شد و مدتی را درون یک چادر زندگی کردیم. مدتی بعد فصل سرما از راه رسید و چون هنوز برای ما خانه ای احداث نشده بود مجبور شدیم دوباره به همان خانه که در شرایط خطرناکی بود نقل مکان کنیم. بعدها باخبر شدم برای کسانی که از چادرها جابجا شده اند خانه ساخته شده است ولی به من گفته شد که چون شما در ارتش مشغول خدمت بودید و پدرتان هم از دنیا رفت، مسئولان پول ساخت خانه شما را توقیف کرده اند. زمین لرزه ها و باران های بعدی نیز شرایط  خانه را وخیم تراز قبل کرده است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا