آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعکسعمومی

سفیر ایران در ارمنستان: اخلاص ویژگی شاخص شهید سلیمانی بود/ تصاویر

عباس بدخشان‌ ظهوری رمز محبوبیت کم نظیر شهید سلیمانی و رخنه در جان‌های افراد با هر عقیده و سلیقه‌ ای را اخلاص آن شهید بزرگوار توصیف کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به مناسبت فرارسیدن سومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسمی با حضور اقشار مختلف ایرانیان مقیم ایروان در سالن اجتماعات سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمستان برگزار و یاد و خاطره آن شهید والامقام گرامی داشته شد.

آغاز بخش این مراسم، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید بود و پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، اپیزود اول از کلیپی سه اپیزودی که به سفارش رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان تهیه شده بود پخش شد.

روبرت بیگلریان، نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی در سخنانی، شهید سلیمانی را نماد فداکاری در راه آرمان‌های بلند ملت ایران دانست که از سال‌های جنگ و دفاع مقدس تا زمان شهادت به دست جنایتکاران آمریکائی از پیگیری اهداف بلند انقلاب دست نکشید و در این راه مجاهدت های بسیاری از خود نشان داد.

وی مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق مظلومین را از جمله ویژگی‌های سردار دلها شهید سلیمانی دانست که به ویژه در حمایت از جامعه مسیحی و یزیدیان عراق متجلی شد.

در ادامه، اپیزود دوم کلیپ با موضوع سردار سلیمانی پخش شد و پس از آن حاضران شاهد شعرخونی یکی از هموطنان ایرانی و مقاله خوانی یکی از دانش آموزان مجتمع آموزشی شهید فهمیده ایروان بودند.

سخنرانی عباس بدخشان‌ ظهوری، سفیر جهوری اسلامی ایران در ارمنستان بخش بعدی برنامه بود. بدخشان‌ ظهوری در سخنان خود به تبیین شخصیت والای شهید عزیز مقاوت سردار سلیمانی پرداخت و رمز محبوبیت کم نظیر او و رخنه در جان‌های افراد با هر عقیده و سلیقه‌ای را اخلاص آن شهید بزرگوار دانست.

وی با تشریح شرایط منطقه در سال‌های شکل گیری و هجوم داعش و سلفی‌ها نقش بی بدیل شهید سلیمانی در ریشه کن کردن این پدیده که با هدف بدنام کردن اسلام و مسلمانان شکل گرفته بود را یادآور شد و مجاهدت‌های آن شهید والامقام در ریشه کن ساختن تروریسم سلفی در منطقه را شایان توجه و ارج نهادن خواند.

قرائت پیام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های ارمنستان توسط یکی از اعضای انجمن بخش بعدی برنامه بود.

مراسم بزرگداشت شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی با پخش اپیزود سوم از کلیپ ساخته شده به همت رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان پایان یافت.

گفتنی است، نمایشگاهی از عکس‌های مراسم تشییع باشکوه شهید سلیمانی نیز در محل این مراسم برپا شد که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا