اخبارایرانعمومیگرجستان

رییس مرکز ملی سینمای گرجستان: گرجستان از تولید آثار مشترک سینمایی با ایران استقبال می‌کند

زوراب ماگالاشویلی در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس، با اشاره به ظرفیت‌های سینمایی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور، گفت: گرجستان از تولید آثار مشترک سینمایی با ایران استقبال می‌کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس (۸ تیرماه) با زوراب ماگالاشویلی، رییس مرکز ملی سینمای گرجستان دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های سینمایی و فراهم کردن مقدمات برگزاری جشنواره فیلم‌های ایران در گرجستان گفت‌وگو کرد.

مصطفوی در سخنانی، اشتراکات فرهنگی، هنری و تاریخی بین دو کشور ایران و گرجستان را زمینه‌‌ساز تعامل و همکاری‌های مشترک برای برگزاری جشنواره‌های فیلم و تولید مشترک فیلم دانست و افزود:‌ سینمای ایران طی دهه‌های گذشته با تولید فیلم‌های با کیفیت توانسته جایگاه تثبیت شده‌ای در دنیای هنر در مقایسه با دیگر هنرهای ایرانی پیدا کند.

رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس ضمن بیان دستاوردهای سینمای ایران گفت: رایزنی فرهنگی ایران در نظر دارد با همکاری مرکز ملی سینمای گرجستان و بنیاد سینمایی فارابی، جشنواره فیلم‌های ایرانی در گرجستان برگزار کند.

وی اظهار امیدواری کرد برگزاری این جشنواره و حضور مسئولین سینمایی و هنرمندان ایرانی، فضای همکاری جدیدی را میان سینماگران و هنرمندان و مراکز سینمایی دو کشور برای شناخت بیشتر دو ملت فراهم آورد.

تولید مشترک در حوزه‌های مختلف با مراکز سینمایی ایران

رییس مرکز ملی سینمای گرجستان ضمن تشریح فعالیت‌های این مرکز گفت: حمایت از صنعت فیلم، تعیین راهبردهای بلندمدت توسعه حوزه سینما، ارتقای آموزش سینمایی، برگزاری جشنواره‌های فیلم و توسعه صادرات فیلم در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند مبنای همکاری‌های مشترک باشد.

زوراب ماگالاشویلی ادامه داد: سینما پدیده‌‌ای است که از جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیبا شناسی تأثیر عمیقی بر مردم می‌‌گذارد و نقش بسزایی در تحکیم روابط فرهنگی و انسانی بین ملت‌ها دارد.

وی با تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک، آمادگی مرکز ملی سینمای گرجستان را برای برگزاری جشنواره‌ فیلم‌های ایرانی در هفته آخر آبان یا هفته اول آذرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های سینمایی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور، علاقه‌مند به تولید آثار مشترک و همکاری در حوزه‌های مختلف با مراکز سینمایی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا