آذربایجاناخبارایران

کارشناس آذری: انتخابات ریاست جمهوری ایران نشانه بارز دموکراسی اسلامی است

«قربان جبرایل» روزنامه نگار جمهوری آذربایجان در مقاله‌ای دوره تبلیغات انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران را نشانه بارز دموکراسی اسلامی دانست.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، جبرایل در گزارشی در باره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز پنجشنبه در روزنامه ‘ینی مساوات ‘ چاپ باکو منتشر شد، نوشت، کشور همسایه، دوست و برادر ایران که یکی از کشورهای بزرگ منطقه و جهان است، در حال حاضر در روزهای مهم تاریخی و سرنوشت ساز خود بسر می‌برد.
وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد، در جمهوری اسلامی، نظام مبتنی بر دین مبین اسلام برقرار است و ایران برنامه‌ها و اهداف درازمدت توسعه دارد که به وسیله مقام رهبری هدایت می‌شود.
قربان جبرایل افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این مبنا تا به حال ۱۱ دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرده و انتخاباتی پیش رو نیز با به کار گیری گسترده اصول دموکراسی، پلورالیسم و آزادی بیان همراه بوده است.
وی نوشت، ایران از کشورهای کم نظیر جهان است که در آن وحدت و همدلی ملت و رهبر حاکم بوده و این وحدت دلیل اصلی قدرت و ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر تحریم‌های طولانی غرب و رسیدن به خودکفایی، دست آوردهای در حوزه فن آوری‌های پیشرفته، اجرای برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز و تقویت قدرت دفاعی خود است.
قربان جبرایل توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را یاد آور شد و افزود: رهبر ایران ارتقای هر چه بیشتر رفاه مردم و تلاش برای ایجاد اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت‌های کشور را از اولویت‌های نامزدهای انتخاباتی دانست و خاطر نشان کرد، دشمن طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت علیه ایران دارد و برای به هم زدن ثبات در داخل کشور تلاش می‌کند.
این روزنامه نگار جمهوری آذربایجان در بخشی از این گزارش، مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی را نمونه آشکار دموکراسی و آزادی بیان دانست و اضافه کرد، اعطای فرصت یکسان تلویزیون دولتی ایران برای همه نامزدهای انتخاباتی برای بیان نظرات و موضع خود قابل تقدیر است.
قربان جبرایل با اشاره به این که دوره تبلیغات انتخاباتی در ایران در شرایط کاملا دموکراسی برگزار شده است، افزود: آن عده از کشورهای غربی و رسانه‌های بین‌المللی که ادعاهای بی اساس علیه ایران مطرح می‌کنند، بهتر است از کارشناسان و ناظران انتخاباتی ایران دعوت کنند تا برای برگزاری انتخابات عادلانه و شفاف به این کشورها کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا