آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه موقت اردبیل: هرکس غیرت دینی دارد نفرت خود را به صهیونیست‌ها اعلام کند

امام جمعه موقت اردبیل گفت: افول رژیم صهیونیستی در دنیا آغاز شده است و هرکس غیرت دینی دارد باید نفرت خود را نسبت به رژیم صهیونیستی اعلام کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت‌الله محمدعلی فروغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: حضور مردم در روز قدس مشت محکمی بر دهان استکبار بود.

وی اضافه کرد: نظام اسلامی زنده است و در جهان بشریت پیام و برنامه دارد ، اگرچه دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که سرمایه‌های ما را از ما بگیرد و خودمان را نسبت به خودمان بدبین نماید اما حقیقت این است که نظام اسلامی یک نظام مقدس است.

امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه روز قدس در تاریخ معاصر پیام نظام اسلامی به عالم است، افزود: هر قدر در مورد فلسطین و بیت‌المقدس مطالعه کنید می‌ببینید که دشمن طوری حرکت کرده که بیت‌المقدس را به یک مساله کوچک سیاسی تبدیل کند اما تدبیر امام (ره) در سال ۵۸ با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس این مساله را از دست گروه خاص گرفت و از عربیسم تبدیل به مساله جهان اسلام کرد.

آیت‌الله فروغی با طرح این سوال که عربیسم ۷۰ سال مذاکره کرد چه به دست آورده است، گفت: روز قدس روزی است که حرکت ایجاد می‌شود و کل جهان اسلام را به حرکت درمی‌آورد، این منطق قرآن و وحی است.

وی تصریح کرد: پروردگار متعال در سوره نساء مسلمانان را توبیخ می‌کند و هشدار می‌دهد که چرا در مسیر حق مجاهده نمی‌کنید؟ اکثر روسای جمهور آمریکا صریحاً گفته‌اند که ما صهیونیست هستیم ، کفر به صهیونیست بودن خود افتخار می‌کند ، ما از مقاومت خود دست برداریم؟ روز قدس یعنی روز مقاومت.

امام جمعه موقت اردبیل ادامه داد: افول رژیم صهیونیستی در دنیا آغاز شده است و تمام تحلیل‌گران می‌گویند که این رژیم جعلی و نامشروع از بین رفتنی است ، در این شرایط هر کس غیرت دینی دارد باید نفرت خود را نسبت به رژیم صهیونیستی اعلام کند.

آیت‌الله فروغی افزود: در برخی کشورهای اسلامی مسابقه گذاشته بودند برای دعوت رژیم غاصب صهیونیستی و فرش قرمز زیر پای آنها انداخته بودند ولی آیا ملت‌های اسلامی وظیفه خود را انجام داده‌اند؟ وظیفه ملت‌های اسلامی اعتراض و اعلام نفرت به نسبت به رژیم غاصب است و باید اعلام مبارزه کرده و از خط مقاومت حمایت کنند.

وی در خاتمه با ارائه یک توصیه و نصیحت خطاب به دولت‌های کشورهای غربی و اروپایی اظهار کرد: شما اشتباه کردید این فرزند نامشروع را در منطقه ایجاد کردید و با این کار به دنیای بشریت و به دنیای انسانیت ظلم کردید.

امام جمعه موقت اردبیل گفت: الان که خودتان هم پشیمان هستید و اعتراف می‌کنید که اشتباه کرده‌ اید به شما توصیه می‌کنم این رژیم غاصب را خودتان از منطقه جمع کرده و ببرید.

آیت‌الله فروغی افزود: یک روزی می‌آید که فرزندان اسلام وارد این سرزمین‌ها می شوند و یک نفر پیدا نمی‌کنید که از این سرزمین‌ها سالم بروند چون با ظلم این منطقه را غصب کردند، توصیه ما به شما این است که این اشتباه را تکرار نکنید خودتان اوضاع را تغییر بدهید تا دنیا عوض شود و منطقه آرامش ببیند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا