آذربایجاناخبارعمومی

نماینده مجلس آذربایجان: برگزار کنندگان تظاهرات ” آزادی برای قره باغ” در خدمت ارمنستان هستند

­سیاووش نوروزوف، رییس کمیته امور دینی و اتحادیه های اجتماعی مجلس جمهوری آذربایجان، برگزار کنندگان تظاهرات ” آزادی برای قره باغ” در باکو را به خدمت به منافع ارمنستان و بازی با احساسات مردم جمهوری آذربایجان متهم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینتنرتی ” مدرن” رییس کمیته امور دینی و اتحادیه های اجتماعی مجلس جمهوری آذربایجان در نشست مجلس این کشور گفت : « مساله قره باغ همواره مورد توجه رییس جمهوری آذربایجان قرار دارد. در تمامی سازمان های بین المللی، توجه جامعه جهانی به اراضی اشغال شده و حتی به تمامی اراضی که در گذشته متعلق به آذربایجان بوده اند، جلب می شود. رییس جمهوری آذربایجان بطور مستمر درباره مذاکرات صلح قره باغ به مردم گزارش می دهد. مردم نیز در انتخابات ریاست جمهوری یکصدا به الهام علی اف، رییس جمهوری رأی داده اند و این حق ( سخن گفتن درباره قره باغ) را فقط به رییس جمهوری داده اند.»
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان افزود : « شدیدترین موضع درباره قره باغ را الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان اتخاذ می کند. با ماموریتی که مردم به او داده اند، امور مربوط به حل این مساله ادامه دارد. »
سیاووش نوروزوف در عین حال گفت : ” قره باغ متعلق به تمامی آذربایجانی هاست. جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که خواهان صلح است. اما در غیر این صورت، به شیوه نظامی اقدام خواهد کرد. اما، کسانی که از این سوء استفاده می کنند، با فراخوان آوارگان و مهاجران اراضی اشغال شده، آنها را ترور معنوی می کنند. »
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان با انتقاد از برگزار کنندگان تظاهرات ” آزادی برای قره باغ ” در باکو گفت : ” اعضای مجلس جمهوری آذربایجان و همه افراد می دانند که مناقشه قره باغ ، مساله ای نیست که در استادیوم فوتبال حل شود. مساله قره باغ با هدایت الهام علی اف در چارچوب حقوق بین المللی و از طریق قانونی حل خواهد شد. ما برای حل این مساله از طریق صلح تلاش می کنیم و در غیر این صورت ، اقدام نظامی خواهیم کرد. آیا کسانی که تظاهرات می کنند، در این جنگ شرکت خواهند کرد؟ آوارگان قره باغ، بخاطر چنین افرادی آواره شده اند. این ها با احساسات مردم بازی نکنند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا