آذربایجاناخبارعمومی

عدم تایید مدارک فارغ التحصیلان «دانشگاه اسلامی باکو» از سوی وزارت آموزش جمهوری آذربایجان

در حالیکه دولت لائیک جمهوری آذربایجان، فعالیت روحانیون تحصیل کرده در حوزه های علمیه خارج از کشور را ممنوع کرده است، وزارت آموزش جمهوری آذربایجان از تایید مدارک فارغ التحصیلان«دانشگاه اسلامی باکو» نیز خودداری می کند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اویلار جمهوری آذربایجان، ۳۵۰۰ فارغ التحصیل «دانشگاه اسلامی باکو» که از سال ۱۹۸۹ تاسیس شده است، تاکنون نتوانسته اند مدارک تحصیلی خود را به تایید وزارت آموزش جمهوری آذربایجان برسانند.
فارغ التحصیلان دانشگاه اسلامی باکو، به علت تایید نشدن مدارک تحصیلی شان از ادامه تحصیل در مدارج علمی بالاتر بازمانده اند.
فارغ التحصیلان دانشگاه اسلام باکو می گویند صابر حسنلی، مدیر این دانشگاه و معاون اداره مسلمانان قفقاز در پاسخ به اعتراض آنها گفته است برخی از فارغ التحصیلان توانسته اند به نحوی مدرک خود را به تایید وزارت آموزش جمهوری آذربایجان برسانند و سایر فارغ التحصیلان نیز باید بتوانند به همان صورت تاییدیه این وزارتخانه را بگیرند.
فارغ التحصیلان این دانشگاه خواستار دیدار با الله شکور پاشازاده ، رییس اداره مسلمانان قفقاز برای بیان مشکل خود شده اند، اما به آنها اجازه دیدار با الله شکور پاشازاده داده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا