آذربایجاناخبارارمنستانروسیهقره باغ

زمینه‌سازی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نشست سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان

سازمان همکاری و امنیت اروپا به عنوان نهاد مسئول در حل مناقشه قره باغ از احتمال تشکیل جلسه مشترک میان سران کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نوشته روزنامه حریت، گروه مینسک،‌ نهاد سازمان همکاری و امنیت اروپا به عنوان میانجی‌ در حل مناقشه قره باغ میان کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرده است طی تماس‌هایی با الهام علی‌اف و سرژ سرکیسیان، روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان مقدمات تشکیل نشست میان این دو کشور برای حل مناقشه مذکور را فراهم کرده است.

آخرین دیدار میان سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیستم ماه ژوئن و در چارچوبی سه جانبه با رئیس جمهور روسیه در سنت‌پترزبورگ برگزار شد.

جیمز وارلیک یکی از روسای سازمان همکاری و امنیت اروپا در این باره اعلام کرده است: در نشست‌های قبلی روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان نسبت به تشکیل نشست‌های آتی و تضمین پیشرفت در روند مذاکرات ابراز تمایل کرده بودند. ما به تلاش برای یافتن راه حل احتمالی برای تشکیل نشست آتی بین این سران و حفظ ارتباط با مقامات این کشورها برای حل این بحران ادامه می‌دهند.

وارلیک خاطرنشان کرده است که هر سه رئیس این سازمان خود را برای تضمین تداوم گفت‌وگوها میان این دو کشور و یافتن فرصت‌های مناسب برای تشکیل نشست‌ها برای حل مناقشه قره باغ متعهد می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا