آذربایجاناخبارعمومی

بررسی همکاری جمهوری آذربایجان و پاکستان در بخش انرژی

«علی علی زاده» سفیر جمهوری آذربایجان در اسلام آباد و «غلام سرور خان» وزیر نفت پاکستان همکاری های دو کشور در بخش انرژی را بررسی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری رپورت، مقامات دو کشور در اسلام آباد، درباره روند اجرای توافقنامه همکاری امضا شده میان دو کشور در بخش انرژی تبادل نظر کردند و در مورد راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی و افزایش تلاش های مشترک برای رشد حجم گردش تجاری مذاکره کردند.
بر اساس اخبار منتشر شده، قرار است شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان به شرکت نفت دولتی پاکستان نفت قرضی با بازپرداخت بلند مدت بفروشد و بزودی نیز توافقنامه ای در این رابطه میان دو کشور به امضاء می رسد.
بر این اساس، شرکت دولتی نفت آذربایجان تاسیسات نفتی در دبی دارد، که از طریق آن نفت را به شرکت دولتی نفت پاکستان تحویل می دهد.
در دیدار امروز سفیر جمهوری آذربایجان و وزیر نفت پاکستان همچنین اعلام شد، حضور شرکت های انرژی ،مقامات و کارشناسان بخش انرژی پاکستان در بیست و ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین الملی نفت و گاز خزر که در سال جاری در باکو برگزار خواهد شد ، می تواند به گسترش همکاری های دو کشور در صنعت نفت و گاز و تقویت روابط اقتصادی و تجاری کمک خواهد کرد.
پاکستان یکی از اولین کشورهای است که پس از فروپاشی شوروی استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته است.
دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی و نیز در حوزه صنایع دفاعی همکاری می کنند و دولت باکو علاقمند به دریافت تجهیزات نظامی از پاکستان می باشد.
جمهوری آذربایجان در تابستان سال ۲۰۱۷ میلادی قرارداد خرید ۱۰ فروند هواپیمای نظامی «سوپر موشاک» برای ارتش این کشور را با پاکستان امضا کرد.
این قرارداد علاوه بر تحویل ۱۰ فروند هواپیمای نظامی «سوپر موشاک» به جمهوری آذربایجان همچنین شامل ارایه کمک های فنی و آموزش عملی خلبانان است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا