آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

بررسی همکاری‌های ایران و جمهوری خودمختار نخجوان‌ در حوزه ورزش و جوانان‌

سیداحمدحسینی، سرکنسول کشورمان در نخجوان و آزاد جباراف، وزیر امور جوانان و ورزش جمهوری خودمختار نخجوان همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های ورزش و جوانان را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جباراف در این دیدار به روابط دیرینه نخجوان با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف از جمله ورزشی اشاره کرد و گفت که  همکاری و مناسبات خوبی در این زمینه با استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی  و به خصوص شهر ارومیه وجود دارد.

وی ابراز اطمینان کرد در آینده با تلاش های دو طرف  این مناسبات گسترش خواهد یافت.

وزیر امور جوانان و ورزش جمهوری خودمختار نخجوان زیر ساخت ها و استعدادهای ایران در زمینه ورزش را ستودنی دانست و تجربه جمهوری آذربایجان در استفاده از تجربیات و توانمندی های ورزشکاران و مربیان ایرانی را ارزشمند عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که تیم های ورزشی ایران به خصوص در رشته های فوتبال و فوتسال به نخجوان سفر کرده و مسابقات دوستانه برگزار گردد چرا که ایران در حوزه ورزشی از جایگاه مهمی در آسیا برخوردار است.

جباراف روابط جمهوری آذربایجان و ایران را دیرینه و برادرانه دانست و گفت که این مناسبات  بر اساس اراده مسوولین دو کشور بیش از پیش توسعه می یابد.

 وی افزود: ضرورت ها ایجاب می کند که کشورهای اسلامی با همدیگر مناسبات را هر چه بیشتر تعمیق بخشند و از این طریق از منافع خود در برابر دیگران محافظت کنند.

حسینی نیز بر اهمیت مناسبات ایران و جمهوری خودمختار نخجوان تاکید و آمادگی و علاقه باکو و تهران و استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برای تعمیق مناسبات در حوزه های ورزش و جوانان را یادآورشد.

وی همچنین  ابراز امیدواری کرد که دو طرف در آینده نزدیک شاهد همکاری های گسترده فیمابین در زمینه های  ورزش و جوانان باشند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا