اردبیل

امام جمعه اردبيل: ايران اسلامي هرگز زير پرچم بدخواهان نمي رود

امام جمعه اردبيل و نماينده ولي فقيه در اين استان با اشاره به ادعاي لابي صهيونيزم مبني بر اينكه استيصال ايران ناشي از تحريم ها سبب شده است تا ايران براي انجام مذاكره به آمريكا چراغ سبز نشان دهد گفت : ايران اسلامي هيچگاه زير پرچم بدخواهان نخواهد رفت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن عاملي، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکا و مباحث مطرح شده در خصوص مداخله با آمریکا اظهار داشت: تعبیر نرمش قهرمانانه از سوی مقام معظم رهبری و حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و آمادگی برای مذاکره بخشی از حماسه سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن عاملي در خطبه دوم نماز جمعه اردبيل خطاب به اين عده افزود : شما اشتباه نكنيد اين ايران نيست كه از روي استيصال به مذاكره با آمريكا روي آورده است بلكه اقدام هاي اخيرتان نشان مي دهند كه شما به شدت به اين مذاكره نياز داريد. وي پنج بار تلاش دولتمردان آمريكا براي تماس مستقيم روساي جمهور ايران و آمريكا در حاشيه اجلاس سازمان ملل و پافشاري متعدد آنان براي ديدار با هيات ايراني در استانبول و دستور مستقيم رييس جمهوري آمريكا به وزير خارجه اين كشور براي مذاكره با مقام هاي اروپايي به منظور برقراري ارتباط با ايران را از جمله اين اقدام هاي غربيان دانست كه از نياز شديد آنان براي انجام مذاكره با ايران حكايت دارند.
وي تصريح كرد : اين عده انجام مذاكره آمريكا با ايران را به اين شرط و با اين هدف خواستار هستند كه از اهرم مذاكره به عنوان يك شمشير همواره بر سر كشورمان بهره بگيرند و به هيچ عنوان هدفشان از انجام مذاكره برطرف شدن مساله انرژي هسته اي ايران نيست.
امام جمعه اردبيل گفت : رفع بعضي ابهامات واهي دولتمردان غرب در ارتباط با استفاده صلح آميز ايران از انرژي هسته اي بسيار آسان است چراكه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي به شكل كامل شفاف و زير نظر بازرسان آژانس بين المللي انرژي هسته اي انجام مي شود و اين كه يك كشور با استفاده از دانش و دانشمندان بومي خود بخواهد از اين انرژي بهره گيري صلح آميز داشته باشد مخالف هيچ كدام از قوانين و موازين بين المللي نيست.
وي طرح موضوع نرمش قهرمانانه از سوي رهبر فرزانه و معظم انقلاب اسلامي را بخشي از حماسه سياسي دانست و خاطرنشان كرد : چه دولتمردان غربي موضع خصمانه خودشان را عليه ايران اسلامي كنار بگذارند و چه باز هم مواضع قبلي خودشان را تكرار كنند يقين بدانند كه ايران اسلامي در اوج اقتدار و عزت خود بوده و خواهد بود و ذره اي از حقوق حقه ملت خود كوتاه نخواهد آمد.
او گفت : دو طيف در ميان سياستمداران دو لتمردان آمريكا وجود دارند كه يكي از آنها به عنوان متحدان صهيونيست ها در آمريكا كنگره اين كشور را در اختيار دارد و به شدت جنگ طلب بوده و مخالف ديپلماسي سياسي در ارتباط با مسائل و اختلاف هاي بين ايران و آمريكا هست.
وي اظهار كرد : اين طيف به شدت در پي تامين امنيت و منافع رژيم مجعول اسراييل هست و چنين القا مي كند كه طرح موضوع نرمش قهرمانانه و آمادگي مقام هاي دولتي جمهوري اسلامي ايران براي مذاكره ناشي از تاثير ادامه فشارها و تحريم ها عليه اين كشور است و به همين خاطر تاكيد مي كند كه نه تنها بايد هيچ روابط ديپلماتيك بين دو كشور برقرار نباشد بلكه بايد اين فشارها را روز به روز افزايش يابند.
حجت الاسلام عاملي ادامه داد : لابي صهيونيزم ؛ رييس جمهور يآمريكا را وادار به برقرار نشدن ارتباط بين ايران و آمريكا مي كند و مي گويد : بايد نگراني هاي رژيم اسراييل را در باره ايران برطرف كنيم و به همين خاطر نبايد هيچگونه رابطه ديپلماتيك بين ايران و آمريكا برقرار شود.
خطيب نماز جمعه اردبيل افزود : طيف ديگري در دولتمردان و سياسمتداران آمريكايي خواهان مذاكره و برقراري روابط ديپلماتيك با ايران است و مي گويد جمهوري اسلامي ايران در منطقه داراي نقش كليدي و قدرت نظامي است و بدون تعامل با اين كشور امكان رفع مسايل كشورهاي منطقه از جمله عراق ؛ سوريه ؛ افغانستان و نظاير آن وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي ، يادآوري كرد كه ايران اسلامي در كمال عزت و اقتدار موضع نرمش قهرمانانه را مطرح كرده است و اگر نظام سلطه بخواهد كشورمان را زير پرچم خودش در بياورد بايد بداند كه ايران اسلامي هيچگاه اين ذلت را نخواهد پذيرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا