اخبارترکیه

صلاح الدین اوزگوندوز:گروه تروریستی داعش دشمن مشترک شیعه و سنی است

صلاح الدین اوزگوندوز رهبر شیعیان ترکیه، گروه تروریستی داعش را ضد اسلام و دشمن مشترک شیعه و سنی خواند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا، اوزگوندوز در سخنرانی خود در مسجد شیعیان استانبول، با اشاره به کشت و کشتار و جنایات گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، افزود: این تروریستها خدمتگزاران آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و دشمن مسلمانند، چرا که آثار فرهنگی و تاریخی همه مسلمانان را از بین می برند و با علم و دانش دشمنی دارند.

اوزگوندوز افزود: این تروریست ها در بیمارستان های اسرائیل تحت درمان قرار می گیرند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از آنها عیادت می کند.

وی گفت: عناصر تروریستی بوکوحرام نیز که در آفریقا درگیری و خونریزی به راه انداخته اند، از داعش اطاعت می کنند و این دو گروه تروریستی نقاط مشترک زیادی دارند. آنها هر دو در شرارت یکسان هستند و هر کسی را که از آنها اطاعت نمی کند، می کشند، بدون در نظر گرفتن این که زن است یا مرد، پیر است یا جوان و مسلمان است یا غیرمسلمان.

وی افزود: به عبارت دیگر، این گروه های تروریستی مثل هم هستند، بوکوحرام در صدد از بین بردن آثار اسلامی در آفریقا است و داعش نیز همین کار را در سوریه و عراق انجام می دهد.

رهبر شیعیان ترکیه اضافه کرد: تروریستهای داعش در عراق بیش از هشت هزار نسخه قدیمی خطی ارزشمند اسلامی را سوزاندند.

گروه تروریستی داعش با حمایت مالی و تسلیحاتی ترکیه، عربستان و قطر و همکاری آمریکا در تابستان گذشته بخش هایی از خاک عراق را اشغال کرده است .

این گروه تروریستی در ماههای گذشته تعداد زیادی از اماکن مقدس، مساجد و آثار تاریخی را در سوریه و عراق تخریب کرده است .

انتهای پیام /د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا