آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغ

باکو: مقامات ارمنی از ورزش به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می کنند

اعتراض وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به عدم حضور بازیکن ارمنی تبار باشگاه فوتبال آرسنال در فینال لیگ اروپایی در باکو ادامه دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری وستنیک قفقاز، لیلا عبدالله‌یوا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی کانال CNN در مورد عدم حضور یک بازیکن ارمنی باشگاه فوتبال «آرسنال» در فینال لیگ اروپایی در باکو و موضع وزارت امور خارجه ارمنستان در مورد این موضوع گفت: مقامات ارمنی از ورزش به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنند.

این دیپلمات یادآور شد، تضمین امنیت برای همه شرکت کنندگان در فینال و طرفداران آن توسط ساختار رسمی دولت آذربایجان باعث شد تا میزبانی این مسابقه به باکو داده شود.

به گفته لیلا عبدالله‌یوا، بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان شاخصی است که نشان می‌دهد که به دلیل مشکلات داخلی، دولت ایروان از ورزش به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند.

رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد؛ بیانیه ارمنستان در مورد فینال لیگ اروپا یوفا در باکو نشان می دهد ایروان قصد دارد از هر وسیله‌ای برای تأثیر منفی بر روند مذاکرات در مورد حل مسالمت آمیز اختلافات قره باغ کوهستانی و تمایل به تاخیر انداختن آن استفاده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا