آذربایجاناخبارعمومی

بازگشایی مدارس در جمهوری آذربایجان از 25 شهریور

وزارت آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان اعلام کرد از ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) مراکز آموزشی و تحصیلی در این کشور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان اعلام کرد از ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) مراکز آموزشی و تحصیلی در این کشور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت مدارس این کشور ابتدا به صورت ترکیبی از حضوری و غیر حضوری آغاز خواهد شد بطوریکه تحصیل دانش آموزان مقطع اول تا چهارم ابتدایی هفته‌ای ۲ یا سه روز به صورت حضوری خواهد بود و تحصیل مقطع پنجم تا نهم در ابتدا غیرحضوری و در ادامه حضوری و کلاس‌های مقطع دهم تا دوازدهم هم تا ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) به صورت غیرحضوری و در ادامه حضوری خواهد بود.
“امین نورالله اف” وزیر آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان در این زمینه گفت: این برنامه ریزی در ابتدا شامل حال حدود ۷۳۷ هزار دانش آموز می‌شود و در صورت نتیجه بخش بودن پس از یک ماه یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز با برنامه ریزی ترکیبی راهی مدارس خواهند شد.
برای حضور دانش آموزان در مدارس رضایت نامه کتبی والدین تا یک هفته مانده به بازگشایی مدارس ضروری است و مدارس با رعایت برخی مقررات همچون ضدعفونی کردن، سنجش درجه حرارت بدن و رعایت فاصله اجتماعی لازم فعالیت خواهند کرد و استفاده از ماسک برای معلم‌ها و دانش آموزان بالای ۱۲ سال اجباری و برای دانش آموزان زیر ۱۲ سال اختیاری است.
برای رعایت فاصله اجتماعی لازم تعداد دانش آموزان حاضر در مدرسه به دو گروه تقسیم خواهند شد و نصف دانش آموزان در ۲ یا ۳ روز هفته و نصف دیگر در ۲ یا ۳ روز دیگر هفته به مدرسه خواهند آمد و دروسی که نیاز به برگزاری حضوری نیست به صورت برخط برگزار خواهند شد.
مراکز دانشگاهی جمهوری آذربایجان هم از ۲۵ شهریور به صورت غیرحضوری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و در ادامه برخی کلاس‌های رشته‌های فنی و پزشکی به صورت حضوری برگزار خواهند شد.
دانشجویان تازه راه یافته به دانشگاه‌ها هم اول اکتبر (۱۰ مهر) برای آشنایی با سیتم آموزشی به صورت حضوری در دانشگاه حاضر خواهند شد.
در آبان ماه درخصوص چگونگی برگزاری کلاس‌های مراکز تحصیلی و آموزشی بازنگری خواهد شد.
کودکستان‌های این کشور هم از ۲۵ شهریور فعالیت خود را به صورت مرحله‌ای آغاز می‌کنند و آغاز فعالیت آن‌ها براساس وضعیت شیوع کرونا در هر یک از شهرستان‌ها خواهد بود.
با وجود تدابیر اندیشیده شده، والدین دانش آموزان همچنان درباره ابتلای فرزندان خود به ویروس کرونا نگران هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا