آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

بازپس گیری تعدادی از مناطق اشغالی توسط ارتش جمهوری آذربایجان

نظامیان جمهوری آذربایجان برخی از مناطق راهبردی را از اشغال ارتش ارمنستان، آزاد کردند.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «براثر آتش سنگین نیرو‌های جمهوری آذربایجان روستا‌های «سو قووشان» (ماداقیز) و «تالیش کند» شهر «ترتر»، روستای «مهدیلی»، «چاخیرلی»، «آشاغی مارالیان»، «شی بی» و «قویجاق» شهر «جبرئیل» و روستای «آشاغی عبدالرحمان» شهر «فضولی» از اشغال ارمنستان آزاد شدند.

براساس این گزارش در نبرد‌های محور «ماداقیز-آغدره» ۴ تانک هنگ زرهی ۷۷ ارمنستان منهدم و ۳ تانک هم توسط نیرو‌های جمهوری آذربایجان به غنیمت گرفته شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است براثر آتش توپخانه نیرو‌های جمهوری آذربایجان در محور «آغدره» هم ۴ خودروی نظامی گردان پنجم ضربت ارمنستان منهدم شده و تعداد زیادی از نیرو‌های ارمنستان کشته و یا زخمی شده اند. نیرو‌های این گردان برخی از مواضع مهم خود را ترک و عقب نشینی کرده اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ادامه درگیری‌ها در حال حاضر خبرداد و افزود: «ارمنستان صبح امروز از محور «خان کندی» روستا‌ها و مناطق «ترتر» و «هورادیز» جمهوری آذربایجان را زیر آتش موشکی خود قرارداده است و نیرو‌های جمهوری آذربایجان در پاسخ به دشمن دست به حملات شدیدی زده و ضربات سنگینی بر مواضع ارمنستان وارد کرده اند.

به دنبال به توپ بستن مواضع غیرنظامی جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان وزارت دفاع جمهوری آذربایجان صبح امروز اعلام کرد: «بار دیگر به نیرو‌های ارمنستان که از محور «خانکندی» مواضع و مناطق مسکونی جمهوری آذربایجان را طی دو روز اخیر تحت حملات توپخانه‌ای قرار می‌دادند، از طریق نمایندگان سازمان‌های بین المللی هشدار داده شده است، اما برغم هشدارها، آتش دشمن هنوز هم ادامه دارد.»

منبع: سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا