آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

ارگان غیر رسمی ریاست جمهوری آذربایجان: آوارگان ارمنی هادروت به ایران فرستاده شوند

ارگان غیررسمی ریاست جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد آوارگان ارمنی هادروت به ایران فرستاده و در ایران استان ویژه ارمنی ها ایجاد شود!!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ینی مساوات که ارگان غیررسمی ریاست جمهوری آذربایجان محسوب می شود و مواضع ایران ستیزانه افراطی دارد، در مطلبی به قلم “الشاد پاشاسوی” از روزنامه نگاران مبلّغ پان ترکیسم و صهیونیسم در باکو نوشت: « امروز موقعیت آذربایجان پشت میز بسیار قوی تر است، مانند میدان جنگ. منطق آهنین جایگزین مشت آهنین در دوران پس از جنگ می شود! رئیس جمهوری آذربایجان در سفر به هادروت بیهوده یادآوری نکرد: ارامنه از ایران به هادروت منتقل شدند! این سخن، همچنین پیامی است به ایران، که می خواهد ارامنه را دوباره تحریک کند! یعنی، اگر خیلی دوست دارید، ارامنه را (آوارگان شهر هادروت را) از خیابان های ایروان جمع کنید و ببرید و به آنها وضعیت حقوقی بدهید و اگر می خواهید، برای آنها در ایران استان ایجاد کنید !»
مقاله نویس ینی مساوات در ادامه ادعا کرده است: « این درست است که اسناد موجود درباره صفویان در آرشیو ایران، به ویژه مدارک مربوط به ارمنی هایی که در دوره قاجار از ایران به سرزمین های شمالی آذربایجان تبعید شده بودند، نابود شده اند!! با این حال، اسناد آرشیو در تمام کشورها که به طور کامل از بین نرفته است و محققان آمریکایی، گرجستانی، روسی و حتی خود ارمنی ها به وضوح در مورد مهاجرت گسترده ارمنیان پس از فرمان پتر در 10 نوامبر 1724 مطالب زیادی نوشته اند. رئیس جمهوری آذربایجان هرگز بدون استناد و بی اساس صحبت نمی کند و فراموش نکرده ایم که در روزهای جنگ 44 روزه، او درس تاریخ را به جهان آموخت!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا