آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیقره باغ

هشدار در مورد احتمال کودتای نظامی در جمهوری آذربایجان

ارسطون عروجلو، کارشناس امور امنیتی مقیم آمریکا: نشانه های وجود احتمال کودتای نظامی در جمهوری آذربایجان آشکارا مشاهده می شود!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ارسطون عروجلو»، کارشناس آذربایجانی امور امنیتی مقیم آمریکا و مامور پیشین سازمان امنیت جمهوری آذربایجان به دولت این کشور هشدار داد که نشانه های وجود احتمال کودتای نظامی در جمهوری آذربایجان آشکارا مشاهده می شود!

ارسطون عروجلو در گفتگو با کانال “آذر فریدوم” که به عنوان یکی از کانال های هدایت شده توسط سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان شهرت دارد، گفت: «هیچ کس تصور نکند که جنگ و درگیری در اوکراین جریان دارد و جمهوری آذربایجان دور از این میدان درگیری است.»
وی افزود: «مقاماتی که در شهرستان “تَرتَر” با بازداشت و کشتار شمار زیادی از سربازان و افسران جمهوری آذربایجان در سال های گذشته جنایت فجیع و گسترده ضد جمهوری آذربایجان انجام دادند و برغم افشاء شدن جنایاتشان هیچ یک مجازات نشدند، به خارج وابسته هستند و سفارش نیروهای خارجی را اجرا می کنند.»
این نیروی امنیتی بازنشسته اظهار داشت: «من یک بار دیگر تاکید می کنم که احتمال تلاش برای کودتا در جمهوری آذربایجان واقعی است. ما وقتی از طریق کانال آذر فریدوم مساله قتل عام نظامیان در شهرستان ترتر را به مساله روز تبدیل کردیم، می خواستیم که این خطر را خنثی کنیم. اما، متاسفانه سازمان های ذیربط دولت و حاکمیت یا این خطر را درک نمی کنند یا باور نمی کنند یا در داخل از طرف برخی محافل چنان احاطه شده اند که اجازه مقابله با خطر را به آنها نمی دهند یا هم اعتماد به نفس کاذبی دارند که تصور می کنند همه چیز تحت کنترلشان است. اما ما حتی در محکم ترین دیکتاتوری ها نیز دیده ایم که فقط در عرض یک روز یا یک هفته همه چیز به هم می ریزد و فرومی پاشد. البته، این را هم می دانیم که دولت های آنها نیز به چه روزی افتاده اند!»

«ارسطون عروجلو» ادعا کرد در این برهه برای موجودیت دولت و ملت جمهوری آذربایجان خطر واقعی وجود دارد و خطر واقعی برای عقب افتادگی 40 – 50 ساله این کشور وجود دارد که شرایطش حتی از وضعیت کنونی نیز خیلی بدتر خواهد شد. لذا از همگان پرهیز از این وضعیت و هشیار شدن سازمان های دولتی را استدعا می کنم. مابقی کار خودشان است. این خواهش من است!»
ارسطون عروجلو اضافه کرد: «امروز تمامی اداره کنندگان دادستانی نظامی جمهوری آذربایجان، جزو جنایتکاران هستند.»
این کارشناس امنیتی  جمهوری آذربایجان درباره نمونه های پیشین سرپوش گذاشته شدن بر جنایت ها در ساختار نظامی جمهوری آذربایجان گفت: «زمانی که هواپیمای رشاد آتاکیشی اف هدف قرار گرفت و این خلبان ارشد نیروی هوایی جمهوری آذربایجان کشته شد، خانلار ولی اف، دادستان نظامی پرونده رسیدگی را برای بررسی “بروز این حادثه بر اثر سهل انگاری” گشود، اما بعدا ذاکر حسن اف، وزیر دفاع که در اصل “ژنرال عروسی” است، در سخنانی مضحک گفت که هواپیمای رشاد آتاکیشی اف با دسته پرندگان برخورد کرده و سقوط کرده است. بعدا همان پرونده “سهل انگاری” نیز مختومه شد و هیچ چیز مشخص نگردید که از این نوع پرونده های مهم و بی نتیجه در جمهوری آذربایجان خیلی فراوان وجود داشته است. هدف از آن اقدام نیز نابود کردن نیروی هوایی جمهوری آذربایجان بود که نابودی این نیرو می توانست به شکست قطعی جمهوری آذربایجان در جنگ دوم قره باغ منجر شود!»
ارسطون عروجلو افزود: «من واقعا این را درک نمی کنم که آیا واقعا هم الهام علی اف قدرت برخورد با این افراد را ندارد؟! اگر قدرتتان کافی نیست، از مردم درخواست کنید که کمکتان کنند! زیرا، اگر در آینده اینها جنایت جدیدی را مرتکب شوند، الهام علی اف نمی تواند خود را کنار بکشد و نخستین هدف جنایتکاران ، خود او خواهد بود!»
عروجلو بیان کرد: «به علت اینکه سران ارتش جمهوری آذربایجان که در جنگ دوم قراباغ بیش از حد بیسواد و بی قابلیت و خیانتکار و… ظاهر شدند، هنوز هم در رأس کار قرار دارند و به همین علت ، احتمال کودتای نظامی در جمهوری آذربایجان وجود دارد. باید در طول آن جنگ، همه آنها را جارو می کردند و دور می انداختند و بخاطر جنایت ترتر آنها را زندانی می کردند. اما، این کار انجام نشد و امروز این خطر هنوز باقی مانده است.»
ارسطون عروجلو گفت: «در صورت بروز کودتا و استقرار واحدهای نظامی ارتش جمهوری آذربایجان در شهرها و روستا، مردم نباید فکر کنند که اینها ارتش خودی است! با آنکه ارتش ملی خودمان است، باید مردم بدانند کسانی که در رأس این ارتش قرار دارند، تابع فرمان از خارج هستند.»
وی در پایان روسیه را به تدارک کودتای احتمالی در جمهوری آذربایجان متهم کرد!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا