آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

تحریک باکو به ادامه حملات علیه ارمنستان از سوی رژیم صهیونیستی

نمایندگی «فرهنگستان امنیت» رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان، باکو را به تداوم حملات علیه ارمنستان تشویق و تحریک کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، نمایندگی رسمی آکادمی امنیت رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان درباره آخرین اقدامات تحریک آمیز نیروهای مسلح ارمنستان در مرز با جمهوری آذربایجان بیانیه ای صادر کرد.
در این بیانیه به وضوح تاکید شده است که عامل این جنایت خونین ارمنستان است!
فرهنگستان امنیت رژیم صهیونیستی با تکرار جمله ای که در بیانیه های رسمی وزارت دفاع و وزارت خارجه و سایر نهادهای رسمی باکو نیز گنجانده شده، تاکید کرده است: «مسئولیت این رویداد بر عهده رهبری سیاسی و نظامی ارمنستان است. ارمنستان با ارتکاب اقدامات تحریک آمیز و تروریستی در منطقه، به مذاکرات صلح ضربه می زند و امنیت منطقه را نقض می کند.»
آکادمی امنیت این رژیم جعلی افزوده است: «ارمنستان با این اقدامات موجی از تروریسم را در منطقه به راه می اندازد. از اقدامات تحریک آمیز و تروریستی نیروهای مسلح ارمنستان در مرز دولتی آذربایجان و ارمنستان مشخص است که ارمنستان به خاطر منافع سیاسی خود مبادرت به انواع جنایات نظامی و اقدامات تروریستی می کند. جرایم نظامی طبق قوانین بین المللی جدی ترین جنایات محسوب می شود. جنایات نظامی بیشماری که ارمنستان مرتکب می شود، اقدامات خرابکارانه و تروریستی، اعزام تیم های اطلاعاتی و خرابکارانه به خاک کشور همسایه به منظور جنایت و تروریسم، ناقض قوانین بین المللی و اقدامات جنایتکارانه بسیار بزرگ است.

در چنین حالتی، مانند هر کشور مستقل، دولت آذربایجان حق دارد از حاکمیت، تمامیت ارضی، مرزها، تأسیسات نظامی و غیرنظامی، امنیت ساکنان غیرنظامی خود در برابر اقدامات تحریک آمیز دشمن و اقدامات تروریستی، حفاظت کند و اقدامات لازم را انجام دهد. انجام عملیات ضد تروریستی حق دولت آذربایجان است که از سرزمین، تأسیسات نظامی و غیرنظامی و ساکنان غیرنظامی خود در برابر تحریکات دشمن، اقدامات تروریستی، گروه های اطلاعاتی و خرابکارانه، تهاجمات نظامی و حملات محافظت کند. لازم به ذکر است که حقوق بین الملل نیز در این موضوع مدافع جمهوری آذربایجان است.

حمله اطلاعاتی-تخریبی، خرابکاری و اقدام تروریستی یک کشور علیه مرزهای حاکمیتی یک کشور دیگر طبق قوانین بین المللی جنایت جنگی است. همانطور که مشاهده می شود نیروهای مسلح ارمنستان با نقض قوانین بین المللی مرتکب جنایت سنگینی شدند. ما حمایت خود را از مرزهای مستقل و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان اعلام می کنیم. در عین حال، ما حمایت نامحدود خود را از عملیات ضد تروریستی انجام شده توسط دولت آذربایجان به منظور حفاظت از مرزها، مواضع نظامی و غیرنظامی خود در برابر تحریکات و تروریسم ارمنستان اعلام می کنیم و آشکارا اعلام می کنیم که در کنار دولت و مردم آذربایجان هستیم و تروریسم و تحریک ارمنستان را به شدت محکوم می کنند.

اعلام می کنیم که این حادثه جنایت جنگی است که توسط ارمنستان با برنامه ریزی و هدف قبلی انجام شده است. رهبری سیاسی و نظامی ارمنستان آشکارا در این جنایت نظامی که ارمنستان علیه آذربایجان مرتکب شده است، مقصر است. ما بار دیگر اعلام می کنیم که حق با کشور آذربایجان است و خاک و مرزهای آن در معرض تروریسم و تحریک قرار گرفته است. در چنین لحظه حساسی، ما حمایت معنوی خود را از دولت و مردم آذربایجان اعلام می کنیم. ما همیشه در کنار دولت و ملت دوست و برادر آذربایجان هستیم. ما از جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که چشم خود را بر جنایات ارامنه نبندند و به اقدامات تحریک‌آمیز ارامنه واکنش حقوقی نشان بدهند.»
آکادمی امنیت رژیم اشغالگر قدس تاکید کرده است: «ما از این حادثه خونین و از دست دادن سربازان آذربایجانی به شدت متأسفیم و برای سربازان شهید آذربایجانی از خداوند طلب رحمت می کنیم. جایگاهشان بهشت باد! برای مجروحان از خداوند شفا آرزومندیم. ما عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده های آنان و تمام مردم آذربایجان عرض می کنیم و شریک غم و درد آنها هستیم. حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت و امنیت دائمی و جاودانه آذربایجان و صلح ابدی برای مردم دوست و برادر آذربایجان را آرزومندیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا