آذربایجاناخبارایران

روایت قوم گرایانه خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان از نمایش ” سه فیلم” در جشنواره استارت باکو

خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان در گزارشی از نمایش ” سه فیلم” اثر جعفر پناهی، کارگردان ایرانی در حاشیه جشنواره فیلم های کوتاه ” استارت ” در باکو ، روایتی قومیت گرایانه از این فیلم ارایه کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آذرتاج ضمن یادآوری داستان ” سه فیلم ” نوشت : ” در این فیلم نقش های اصلی را بهناز جعفری، هنرپیشه مشهور ایران و جعفر پناهی بازی می کنند. جعفر پناهی که اصالتا آذربایجانی ( آذری) است ، در این اثر خود نیز همانند سایر فیلم هایش ، از زبان مادری بطور گسترده استفاده کرده است. این هنرمند که در کشورش به حبس خانگی محکوم شده است، به مدت ۲۰ سال از ساخت فیلم محروم شده است. برغم این، ” سه فیلم” چهارمین فیلمی است که این کارگردان پس از صدور این حکم ساخته است. ”
به گزارش آذرتاج، جعفر پناهی که در جشنواره های کن ، برلین ، ونیز و لوکارنو جایزه گرفته است ، در یکی از مصاحبه هایش گفته است : ” برای فیلم ساز، فیلم نساختن مساوی با زندانی بودن است.”
آذرتاج افزوده است : ” یادآوری می شود که جشنواره ” استارت” با همکاری وزارت خانه های فرهنگ و ” ورزش و جوانان ” و مرکز سینماگران جوان ” سینما” در باکو برگزار می شود.
در این جشنواره، فیلم ” عشق واقعی” اثر ایمان بهروزی، کارگردان ایرانی، برنده جایزه ” انار طلایی” جشنواره استارت در بخش ” بهترین فیلم مستند” شد.
کامبوزیا پرتوی، سینماگر ایرانی نیز از اعضای هیات داوران این جشنواره بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا