آذربایجاناخبارایران

رهبر حزب شهروند و توسعه جمهوری آذربایجان: امریکا برای رسیدن به منافع خود اصول انسانی را زیر پا می گذارد

رهبر حزب شهروند و توسعه جمهوری آذربایجان گفت: تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران و مورد هدف قرار دادن شهروندان ایرانی خلاف اصول انسانی است .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، «علی علی اف» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امریکا برای رسیدن به اهداف خود حاضر است ،دست به هر اقدام ضد بشری بزند.
وی افزود: هدف امریکا از تحریم ایران ، اعمال فشار بر شهروندان ایرانی از طریق کاهش رفاه عمومی و محروم کردن آن از نیازهای حیاتی است ، تا تسلیم سیاست های این کشور شوند.
وی افزود: در حال حاضر شاهد پیامد سیاست های غیر انسانی امریکا در یمن هستیم و همین سیاست ها است که ویرانگری در سوریه را به بار آورده است .
علی اف گفت: آمریکا با تکیه بر قانون جنگل برای اعمال خواسته های خود به کشورهای دیگر تلاش می کند و می خواهد به اهداف خود برسد که بر اثر آن شاهد این همه بی عدالتی در جهان هستیم .
این سیاستمدار آذربایجانی ، افزود: تحریم های جدید امریکا از همان ابتدا دچار شکست شد و با اعتراض دولت ها ، واشنگتن مجبور شد معافیت های زیادی را در رابطه با خرید نفت از ایران بپذیرد .
علی اف اظهار داشت : تحریم ها ممکن است در رفاه حال مردم ایران اثر گذار باشد و در نهایت شکست خواهد خورد.
وی در عین حال گفت : تغییرات روی داده در بازار جهانی نفت پس از اعمال این تحریم ها و کاهش قیمت این فرآورده نشان می دهد که ایران در میان کشورهای صادر کننده نفت در جهان از جایگاه خاص برخوردار است .
رهبر حزب شهروند و توسعه جمهوری آذربایجان ،در مورد حاضر نبودن اتحادیه اروپا برای پیوستن به این تحریم ها گفت : با توجه به این شرایط می توان پیش بینی کرد که تحریم های کاخ سفید، این بار هم نمی تواند فراگیر باشد و تاثیر اساسی بر اقتصاد ایران بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا