آذربایجاناخبارایرانقره باغ

ایران خواهان حل و فصل مناقشه قره‌باغ از طریق مسالمت آمیز و در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است .

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان حل و فصل مناقشه قره‌باغ از طریق مسالمت آمیز و در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است. 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،محسن پاک آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در پاسخ در خصوص حل و فصل مناقشه قره باغ  و درگیر‌ی‌های اخیر باکو و ایروان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان حل و فصل مناقشه قره باغ از طریق مسالمت‌آمیز و در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است گفت: ما در مجموع درگیری و تقابل را به نفع امنیت در منطقه نمی‌دانیم.

سفیر کشورمان به ناکامی گروه مینسک در حل مناقشه قره باغ در 20 سال گذشته اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان و ارمنستان مکانیسم گروه مینسک را برای حل این مناقشه انتخاب کرده‌اند اما به نظر ما این گروه در حل این مناقشه بی‌طرف نبوده و به همین خاطر است که تلاش‌های آنها برای حل مناقشه قره باغ در 20 سال گذشته بی‌نتیجه مانده است و این مسأله اصلاً به نفع جمهوری آذربایجان و امنیت منطقه نیست.

سفیر با بیان اینکه کشورهای فرامنطقه‌ای اراده قوی برای حل این مسأله ندارند و چشم انداز مثبتی از فعالیت‌های گروه مینسک برای حل مشکل قره باغ در آینده وجود ندارد افزود : کشورهای منطقه باید به روند حل این مناقشه وارد شوند و حضور سازمان همکاری اسلامی در روند حل این مناقشه می‌تواند مفید باشد و در حال حاضر ایران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد و نیز عضو فعال سازمان همکاری اسلامی آمادگی لازم را برای میانجیگری در حل این مناقشه دارد.

گفتنی است در پی درگیری اخیر دو کشور، یکی از 3 شهروند جمهوری آذربایجان به نام ” حسن حسن اف ” که در منطقه اشغالی کلبجر جمهوری آذربایجان از سوی نیروهای ارمنستان به گروگان گرفته شده بودند کشته شده است.

انتهای پیام/د

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا