آذربایجاناخباراردبیلویژه

آیت الله عاملی:متاسفانه برخی از دولتمردان کشورهای اسلامی به جای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) و همراهی با مردم آنها را جریمه و بازداشت می نمایند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با ابراز قدرانی از مردم استان الغدیر ترکیه و مسنولین اجرای آن در جهت حضور در مراسم عزاداری امام حسین(ع) از حاکمان کشورهایکه مانع برپایی مراسم عزاداری در کشورشان می گردند انتقاد نمود.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز سید حسن عاملی در بخشی از خطبه دوم نمازی عبادی سیاسی این هفته در مورد برگزاری مراسم عزاداری سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) در کشورهای مختلف فرمودند:محرم امسال بیرق های امام حسین علیه السلام حتی در جلوی خیابان های کاخ سفید که مقر فرماندهی آمریکایهاست بالا رفته و با یک عظمتی خاص برای سالار شهیدان توسط عاشقان آن حضرت انجام شد.
ایشان در ادامه افزودند:متاسفانه بعضی از کشورهای اسلامی ادعا می کنند که عزاداری در خیابان باعث ضایع شدن حقوق مردم می شود در حالی که عزاداری برای سید الشهدا هم در خیابان های اروپا و آمریکا و هم در خیابان های ترکیه بر پا شد. من از اینجا فرصت را غنیمت شمرده و از تجمع و عزاداری ده هزار نفری مردم استان ایغدیر ترکیه در تاسوعای حسینی تشکر و قدردانی می کنم. عزاداری به طوری در استان ایغدیر برگزار شد که استاندار، رئيس پلیس ،رئیس ژاندارمری و همچنین رئیس مرز بانی از جلوداران دستجات عزاداری در این استان بودند.چقدر حرکت زیبایی است که بزرگان شهر در عزاداری ها شرکت کرده و تکیه عزا به پا میکنند.متأسفانه در بعضی از کشورها علاوه بر اینکه بزرگان در عزاداری شرکت نمی کنند بلکه دیگران را هم از این کار منع کرده و در صورت برگزاری مراسم عزاداری آنها را جریمه می کنند.
سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تاکید کردند : سلب آزادی یک ملت در اعتقاد و در دین بزرگ ترین نقض، هم برای حقوق بشر و هم برای حقوق انسان های اولیه است . به عنوان مثال شخصی پیراهن سیاهی را پوشیده که متبرک بر نام حسین علیه السلام یا جمله [هَيْهَات منا الذِّلَّة] است یا اینکه سر بندی را به پیشانی بسته که در آن سربند جمله السلام علیک یا ابا عبدلله هک شده و به وسیله این نماد های عزاداری بر امام شهید خود عرض ادب کرده و عزاداری می کند،حال سوال این است که آیا ما حق داریم که این کار را از او سلب کنیم ؟یا کسی می خواهد در خانه و یا امام زاده ای مجلس روضه ای به پا کند، آیا می توانیم مانع آن شخص از کارش شویم؟
جلوگیری از اعتقادات و باورهای دینی افراد مانند ضایع کردن حقوق مسلم و قانونی آنهاست.قواعد های حاکم بر عالم به گونه ای تنظیم شده که اگر کسی در عالم حقوق( فردی ، اجتماعی) مسلم شخصی را سلب کند روزگار به وسیله قواعدهایش حق مسلم آن غاصب را سلب خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا