آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

ایجاد فرمانداری نظامی موقت در مناطق آزاد شده قره باغ

 الهام  علی اف، رییس جمهوری آذربایجان به تازگی فرمان سازماندهی و تاسیس فرمانداری های نظامی موقت در مناطق آزاد شده این کشور در قره باغ صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بر اساس فرمان الهام علی اف در سرزمین های آزاد شده قره باغ مطابق با تقسیمات اداری و ارضی جمهوری آذربایجان فرمانداری های نظامی موقت تاسیس می شود که امور اداری هر شهرستان را بر عهده خواهند داشت.

طبق این فرمان، وزارت کشور جمهوری آذربایجان موظف است فرمانداران نظامی موقت هر شهرستان آزاد شده را منصوب و شرایط لازم برای فعالیت فرمانداری های نظامی موقت در این سرزمین ها را فراهم کند.

همچنین فرمانداری های نظامی موقت موظف هستند فعالیت خود را با وزارت دفاع و نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان هماهنگ کنند.

در فرمانداری های نظامی موقت ستادهای عملیاتی متشکل از نمایندگان سرویس امنیت دولتی، وزارت حوادث غیرمترقبه، وزارتخانه های اقتصاد، کشاورزی، دارایی، راه، فرهنگ و دیگر نهادهای دولتی فعال خواهد بود.

فرمانداری های نظامی موقت حفاظت واحد های دولتی و اقتصادی دارای اهمیت خاص، زیرساخت های حمل و نقل و مخابرات، شبکه  های انرژی، سد ها و دیگر واحد  های اقتصادی استراتژِیک و نیز بر قراری نظم و امنیت عمومی در شهرستان های آزاد شده را برعهده خواهند داشت.

یکی از وظایف عمده فرمانداری های نظامی موقت در همکاری با سرویس امنیت دولتی، اجرای اقدامات لازم برای جلوگیری از ترور، فعالیت های جاسوسی، خرابکاری و دیگر اقدامات غیر قانونی که علیه دولت جمهوری آذربایجان می باشد، خواهد بود.

بنا به فرمان رییس جمهوری آذربایجان وزارتخانه های کشور و دفاع این کشور موظف به اعمال مقررات ویژه ورود و خروج از مناطق آزاد شده قره باغ شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا