اردبیل

امام جمعه اردبیل: پیام عاشورا حلقه گمشده بشریت است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: پیام عاشورا و مرام امام حسین (ع) حلقه گمشده امروز بشریت است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در مراسم عزاداری مردم اردبیل در مسجد میرزا علی اکبر این شهر، اظهار داشت: ما باید خیلی مواظب باشیم چرا که دشمن می‌خواهد تفکر و اندیشه امام حسین (ع) را از دست ما بگیرد چرا که یکی از مدیران شبکه‌های وهابی گفته است ما یک چیز را بنا داریم از شیعه بگیریم و آن هم عشق و محبت به امام حسین (ع) است.

وی خطاب به توطئه‌گران وهابی، خاطرنشان کرد: هرگز نمی‌توان حرارت عشق و محبت به امام حسین (ع) را از دل و قلب شیعه گرفت، چراکه شیعه در طول تاریخ برای نشان دادن عشق و ارادت خود به امام حسین (ع) با معرفت کامل حتی اعضای بدن خود را اهدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآور شد: اگر ما در عزاداری‌های خود با عقل و منطق حاضر شویم و راه و مرام واقعی امام حسین (ع) را پی بگیریم محال است که عده‌ای معاند بخواهند در مسیر عزت‌مند عشق به ساحت سید‌الشهدا (ع) خللی ایجاد کنند.

عاملی گفت: گاه با جمع‌آوری حرف‌های مداحان غالی روی حرف‌های کفر‌آمیز آنها مانور می‌دهند و روضه‌های بی‌مدرک و بدون سند را علم می‌کنند تا شیعه را بیت‌الکذاب معرفی کنند.

وی تصریح کرد: گاهی دوست دارند با کارهای غیر‌قابل دفاع بعضی شیعیان امام حسین (ع) را از دست ما بگیرند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید برخی‌ها با حرکات نامناسب به ساحت سید‌الشهدا (ع) ضربه بزنند، افزود: حسین (ع) یک شخصیت جهانی است و شعارهایش نیز همه شعارهای مطلوب بشریت است و اینکه بخواهیم آن حضرت را محصور به قوم و طایفه خاصی کنیم بزرگترین جفا را در حق اندیشه و تفکر حسینی انجام داده‌ایم.

عاملی بیان داشت: همه سخنان حضرت سید‌الشهدا (ع) در تراز جهانی و نرم بین‌المللی است و در حقیقت این شعارها گمشده بشریت و جامعه انسانی است.

وی از کربلا به عنوان کتاب جامع و تعبیر روشن از جامعیت قرآن و عترت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یاد کرد و ادامه داد: هر وصفی که قرآن دارد حسین (ع) آن را در کربلا داراست و در حقیقت سرفصل‌های قرآن همه در کربلاست و ما نباید بگذاریم امام حسین (ع) محدود و محصور باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا